به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری « رویترز» ، « بشار الجعفری» ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز چهارشنبه (۲۰ مارس) در سخنانی گفت، دولت سوریه از « بان کی مون» ، دبیر کل سازمان ملل خواست کمیته¬ ای مستقل، بی¬ طرف و ویژه را برای بررسی اقدامات « گروهک¬ های تروریستی» در استفاده از سلاح¬ های شیمیایی که روز سه¬ شنبه (۱۹ مارس) علیه غیر نظامیان در « خان العسل» در نزدیکی شهر حلب صورت گرفت، تشکیل دهد.
بشار الجعفری افزود، دمشق در ۸ دسامبر ۲۰۱۲ به صورت رسمی و مکتوب این تهدید را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت رسانده و همچنین درباره استفاده احتمالی گروهک¬ های تروریستی از سلاح¬ های شیمیایی در خاک این کشور و علیه غیرنظامیان و سپس مطرح کردن این اتهام علیه دولت سوریه به منظور منحرف کردن افکار عمومی از این حقیقت که اگر دولت سوریه به چنین سلاح¬ هایی دسترسی داشته باشد استفاده نمی¬ کند، هشدار داده بود.
طبق این گزارش، روز سه¬ شنبه تروریست¬ های مورد حمایت غرب و رژیم¬ های عربی در سوریه با شلیک چندین فروند راکت مجهز به کلاهک شیمیایی به منطقه خان العسل در استان حلب، ۱۵ نفر را کشته و دهها تن دیگر را زخمی کردند.
بر اساس گفته نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، بررسی¬ ها و آزمایش¬ های کارشناسان سوری درخصوص مکانی که موشک به آنجا اصابت کرده است، همچنان ادامه دارد.
این اظهارات مقام سوری در حالی ایراد می¬ شود که اروپا و کشورهای غربی دمشق را به استفاده از سلاح¬ های شیمیایی متهم و تروریست¬ ها را از آن بری می¬ کنند.
در این میان، انگلیس که از حامیان پر و پا قرص تروریست¬ های سوری است، با متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح¬ های شیمیایی، بار دیگر خواستار رفع ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه شد.
در همین راستا، « دیوید کامرون» ، نخست¬ وزیر انگلیس روز گذشته در پارلمان این کشور گفت، گزارش¬ های وارده درخصوص استفاده دمشق از سلاح¬ های شیمیایی، گام¬ هایمان را برای دعوت از اعضای اتحادیه اروپا برای لغو ممنوعیت سلاح به مخالفان مسلح در سوریه، محکم¬ تر می¬ کند.