به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام قاسم روانبخش امروز در اهواز اظهار کرد: ما در انتخابات سال های ۱۳۸۴ و سال ۱۳۸۸ محمود احمدی نژاد را به مردم معرفی کردیم و به وی رأی دادیم که از این کار خود پشیبه مان نیستیم.

وی با بیان اینکه مردم به صداقت علاقه مند هستند و به آن رأی می دهند، ادامه داد: اگر جبهه پایداری از فردی به نام احمدی نژاد حمایت کرده، دلیلش این بوده که در سال ۱۳۸۴ و در سال ۱۳۸۸ نسبت به نامزدهایی که رقیبش بوده اند، اصلح بوده است.

روانبخش اذعان کرد: الان هم اگر به آن زمان برگردیم، می بینیم که در سال ۸۴ هیچ کدام از داوطلبان چه اصولگ و چه غیراصولگرا شعارشان، شعار دین نبود و شعار دینی نداشتند و به قول خودشان شعارهای امروزپسند می دادند.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو یادآور شد: تنها کسی که در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته شعار دینی، اسلامی و پیش به سوی دولت اسلامی داد، احمدی نژاد بود.

وی با بیان اینکه ما درست انتخاب کردیم و مردم هم درست رأی دادند، اضافه کرد: مردم به گفتمان احمدی نژاد رأی دادند، چراکه این گفتمان، گفتمانی بود که رهبر معظم انقلاب اسم آن را گفتمان امام و انقلاب گذاشتند.

*جبهه پایداری خطاپوشی نمی کند

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه طبیعی است کسی در ادامه راه دچار یک لجاجت و انحرافاتی شود، خاطرنشان کرد: ما از انحراف حمایت نکردیم و اولین جرقه هایی که در انتقاد از مواضع رییس جمهور زده شد از سوی جبهه پایداری و موسسه امام خمینی (ره) بود.

روانبخش گفت: مردم این را می بینند و لمس می کنند که ما از کسی که قبلاً به عنوان نامزد معرفی کردیم بنا نیست تا آخر حمایت کنیم و اگر انحرافی دیدیم، چیزی نگوییم؛ پس از این هم اگر فردی را معرفی کردیم تا موقعی مورد حمایت ماست که مشکلی نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تلاشمان این است که اصلح را انتخاب کنیم، ادامه داد: اگر همان اصلحی که معرفی می شود خطایی کند بنا نیست که جبهه پایداری خطاپوشی کند؛ بلکه خودش وارد می شود و انتقاد می کند و درصدد اصلاح بر می آید.

* انتخاب رئیس جمهور غیر از احمدی نژاد در سال های ۸۴ و ۸۸ وضعیت را بدتر می کرد

این فعال سیاسی با بیان اینکه وقتی یک فرد را انتخاب کردیم، نباید خطایش را بپوشانیم، عنوان کرد: مردم چنین گفتمانی را می پسندند و به آن علاقه دارند.

وی با طرح این سئوال که اگر ما در سال ۸۴ و سال ۸۸ اگر یکی از رقبای احمدی نژاد را انتخاب کرده بودیم، الان وضعیت ما چگونه بود؟ اظهار کرد: مشکلاتی که در دولت احمدی نژاد هست، دولت های آن ها به مراتب چند برابر این مشکلات را داشتند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با طرح سئوالی دیگر که آیا دیگر کاندیداهای خیلی ولایت مدار تر و کاری تر از احمدی نژاد بودند؟ خاطرنشان کرد: ما در آن ها چنین چیزی را نمی بینیم و اگر یکی دیگر از کاندیدا ها انتخاب می شدند وضعیت ما خیلی بد تر از وضعیت فعلی بود.

*انتقادات جدی به احمدی نژاد داریم

وی با بیان این مطلب که دولت احمدی نژاد خدمات زیادی برای عمران، آبادانی و ساخت کشور انجام داده است، گفت: کارهای وی در بحث هسته ای و استکبارستیزی قابل تقدیر است، اما مواردی را انحراف می بینیم؛ مانند مباحث فرهنگی و اینکه تسلیم یک فرد منحرف شده و گفتمانش به مکتب ایرانی تبدیل شده است؛ این ها انتقادات جدی است که ما به احمدی نژاد داریم.

روانبخش اظهار امیدواری کرد که ضعف هایی که در رئیس جمهور فعلی وجود دارد در رئیس جمهور بعدی نباشد و یا کمتر باشد.