به گزارش پارس به نقل از فارس، « مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک آمریکا می گوید عدم ارتباط با ایران می تواند به درگیری های ناخواسته در خلیج فارس منجر شود.

دمپسی که در میزگرد خاورمیانه مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا صحبت می کرد، گفت با نظر روسای سابق ستاد مشترک ارتش در این زمینه موافق است و نبود ارتباط با ایران می تواند موجب درگیری های اتفاقی شود.

وی در بخشی از صحبت هایش هم به موضوع درگیری های سوریه پرداخت و اذعان کرد که آمریکا « شناخت اندکی از مخالفان» دولت سوریه دارد.

آمریکا یکی از اصلی ترین حامیان مخالفان دولت سوریه به شمار می رود. با این وجود گفته می شود دولت این کشور هنوز تصمیم قطعی در مورد ارسال سلاح برای مخالفان را اتخاذ نکرده است. اصلی ترین عامل هم نامشخص بودن ترکیب مخالفان و حضور گسترده گروه های تروریستی در سوریه است. کشورهای غربی از قدرت گرفتن گروه هایی چون « جبهه النصره» که وابسته به القاعده است، بیمناک هستند.

دمپسی در صحبت های خود آینده آمریکا را با آینده خلیج فارس گره خورده دانست و گفت: حضور آمریکا در خلیج فارس از سال ۱۹۹۱ به بعد تنها به دلیل نفت نبود، بلکه به آن جهت بود که آینده آمریکا با آینده خلیج گره خورده است.