به گزارش پارس به نقل از تسنیم سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار کمیته ویژه بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم با آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در ملاقاتی که با رئیس قوه قضاییه صورت گرفت، این کمیته گزارشی از نشست و ملاقات ها با مسئولان ارشد استان قم، بررسی اسناد و مدارک و همچنین مطالبی که از طرف بازداشت شدگان به عنوان بازجویی مطرح شده بود، به رئیس قوه قضاییه ارائه کرد.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی به دلیل حساسیت به حادثه ۲۲ بهمن قم و تلاش های کمیته ویژه مجلس درخواست داشت این بررسی ها با ظرافت و دقت صورت بگیرد و خدایی ناکرده تحت تاثیر گرایشات ارزیابی صورت نگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه در این نشست اعلام آمادگی کرد اگر جرمی صورت گرفته و مجرمانی در خصوص حادثه ۲۲ بهمن قم وجود دارند، حتماً به جرم آنها رسیدگی و با آنها برخورد شود.

نقوی حسینی در خصوص زمان نهایی شدن گزارش کمیته ویژه مجلس گفت: قرار بود گزارش تا آخر سال نهایی شود که دیدار و ملاقات ها نهایی شدن گزارش را به تاخیر انداخت اما امیدواریم بعد از تعطیلات نوروز گزارش نهایی شود.

وی ادامه داد: در ابتدای بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم با مواضعی روبرو بودیم که می خواستند این حادثه ناهنجار را با ساده انگاری به مردم منتسب کنند و در این زمینه خیلی از آقایان تلاش کردند اما کمیته در بررسی های خود و با بررسی اسناد و دلایل دریافت که این حادثه سازماندهی شده و تشکیلاتی بوده و بعدها نیز به یقین بیشتری رسیدیم.

عضو کمیته ویژه بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم تاکید کرد: امروز نیز به عنوان یکی از اعضای کمیته بررسی حادثه قم به صراحت می گویم که این حادثه حتما سازماندهی شده و با برنامه ریزی قبلی بوده و مسئولین و دستگاه های ذیربط باید با این برنامه ریزی ها و اقدامات خودسر برخورد جدی داشته باشند.

نقوی حسینی تصریح کرد: کمیته ویژه بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم مسئول است که گزارش خود را دقیق و مبتنی بر اسناد، شواهدعینی، کار میدانی، مذاکرات و گفت وگوها تهیه و تقدیم کمیسیون کند و تصمیم گیرنده نهایی برای این گزارش، کمیسیون امنیت ملی است.