به گزارش پارس حسین طلا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی روز گذشته با اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب کرد که داوطلبان انتخابات شوراها باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته است را در هنگام ثبت نام ارائه کند. به این ترتیب نبود این گواهی باعث ممانعت قانونی برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراها می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که زمان ثبت نام کاندیداهای شوراها از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت سال ۹۲ است، بنابراین نامزدهای انتخابات شوراها زمانی دیگر برای تهیه گواهی عدم سوء پیشینه ندارند به همین دلیل به این افراد توصیه می شود که از زمان کنونی استفاده کنند و با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ این مدارک را تهیه کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: برخی مراکز پلیس +۱۰ در ایام نوروز باز هستند و اگر کاندیداها از این فرصت نخواهند استفاده کنند طبیعتا در ایام بعد از تعطیلات یعنی بعد از ۱۷ فروردین فرصتی را برای تهیه گواهی عدم پیشینه نخواهند داشت. طبیعتا در این شرایط آنها از ثبت نام منع خواهند شد.

طلا هم چنین گفت که با وزارت کشور و فرمانداری ها نیز هماهنگی های لازم برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه شده است.

به گفته ی وی قریب به یک میلیون کاندیدا برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل کشور ثبت نام خواهند کرد که اگر آنها از زمان باقی مانده تا ثبت نام برای انتخاب استفاده نکنند طبیعتا با نقص مدرک مربوط به گواهی عدم سوء پیشینه مواجه خواهند شد که برایشان مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، طبق مصوبه مجلس تبصره ۳ به ماده ۲۶ این قانون الحاق شده است که به موجب آن ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد در هنگام ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا الزامی است.