به گزارش پارس، باشگاه خبرنگاران به نقل از آسیا تایمز ؛ نویسنده با اشاره به" دوگانگی" و تضاد در معیارهای تصمیم گیری سیاست خارجی دولت اوباما می نویسد" سیاست خارجی اوباما می توان به چالش کشیده شود. در آغاز ماه فوریه" جو بایدن" معاون رییس جمهور آمریکا مدعی شد که خواهان مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است. دولت آمریکا همچنین سه هفته گذشته مدعی شد که دولتهای عضو اتحادیه اروپا را تشویق کرده در مذاکرات هسته ای آلماتی گام های مثبتی را بردارند. وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته اذعان نمود که نتایج مذاکرات آلماتی مثبت بوده است. با این حال هفته گذشته در نیویورک" سوزان رایس" نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد که پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی عضو گروه ۱+۵ ایجاد نشده است. "

نویسنده در ادامه با انتقاد از دولت اوباما می نویسد" شاید در وهله نخست گمان شود که دولت اوباما از افراد متخصص و ماهری تشکیل شده است اما چنین موضع گیری های دوگانه و متضادی خلاف آن را ثابت می کند. "

نویسنده مقاله با اشاره به مواضع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که کشورمان نیز اکنون ریاست دوره ای آن را بر عهده دارد می نویسد" کشورهای عضو جنبش" عدم تعهد" در مورد ایران موضع شفاف و واضحی دارند. کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و دیپلمات های حاضر در آن جنبش چنین نظری ندارند و معتقدند که جمهوری اسلامی ایران مفاد معاهده منع گسترش سلاح های کشتار جمعی (ان پی تی) را نقض نکرده است. "

نویسنده در ادامه با انتقاد از رژیم صهیونیستی و دارا بودن سلاح هسته ای توسط آن رژیم می افزاید" در مورد رژیم صهیونیستی چرا انتقادی مطرح نمی شود (؟ ) آن رژیم صدها سلاح مرگبار کشتار جمعی در اختیار دارد و همین طور سیستم موشکی دور برد را دارا می باشد. آیا با این اوصاف رژیم صهیونیستی یک تهدید به شمار نمی رود (؟ ) نظر قدرتهای غربی در مورد اشغالگری ۴۵ ساله رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و عدم عقب نشینی از نواحی غصب شده چیست آیا این یک تهدید نیست (؟ ) در مورد تبعات مداخله کشورهای غربی در بحران سوریه و ایجاد ناآرامی در عراق چه نظری وجود دارد (؟ ) "

نویسنده با اذعان به صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای کشورمان می افزاید" واقعیت آنست که ایران سانتریفوژهای خود را با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی نصب کرده است. تاسیسات هسته ای ایران تحت نظارت بازرسان آژانس قرار داشته اند و غنی سازی اورانیوم توسط ایران نیز در سطح پایینی جریان داشته است. بنابراین فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران منافاتی با اصول مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیمان ان پی تی نداشته است. " نویسنده در نهایت اشاره می کند" ایجاد اعتماد سازی با ایران و ادامه مذاکره با آن کشور تاکتیک بسیار بهتری نسبت به مبالغه و گزافه گویی در مورد برنامه هسته ای ایران است. "