به گزارش پارس ، به نقل ازفارس در آخرین هفته فروردین ۹۲ بیش از ۴۹۵ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی، فرآورده های نفت و پتروشیمی و کشاورزی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۸۵۰۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این هفته و در تالار محصولات صنعتی و معدنی حدود ۳۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۹۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در این تالار افزون بر ۲۰۹ هزار تن انواع محصولات فولادی، ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۵۷۰ تن انواع مس، ۵۷۰۰ تن انواع آلومینیوم، ۱۷۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت.

در هفته ای که گذشت حجم و ارزش معاملات کنسانتره مولیبدن نسبت به مدت مشابه هفته قبل با افزایش ۲۱ و ۱۷ درصدی روبرو شد.

تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه شاهد معامله بیش از ۱۷۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۳۵۹۵ میلیارد ریال بود.

در این تالار، حدود ۵۰ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال به همراه ۵۶ هزار تن انواع قیر با ارزشی افرون بر ۸۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین در طول این هفته، بیش از ۳۵ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش ۳۹۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که ۱۲۵ درصد از نظر حجم و ۱۲۹ درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه هفته قبل افزایش نشان می دهد.

تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ۲۶ هزار تن انواع مواد شیمیایی با ارزشی افزون بر ۴۸۷ میلیارد ریال بود.

از دیگر کالاهای داد و ستد شده در این تالار در طول هفته گذشته می توان به معامله ۵۷۵۰ تن انواع گوگرد، ۱۰۰ تن انواع گاز، ۱۴۷۶ تن انواع حلال، ۵۰۰ تن انواع روغن و ۲۰۰ تن آیزوفید اشاره کرد.

این گزارش حاکی است که در این هفته و در تالار محصولات کشاورزی نیز ۵۰ تن ذرت به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال فروش را تجربه کرد.