به گزارش پارس رضا باکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، از افزایش مالیات بر ارزش افزوده فرآورده های لبنی خبر داد و اظهار کرد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بر لبنیات لحاظ شده که از اول فروردین امسال اعمال شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نه تنها بر فرآورده های لبنی بلکه بر سایر کالاها اعمال شده و تنها افزایش قیمتی که بر فرآورده های لبنی بوده همین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

باکری با تاکید بر این که امروز اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال ۱۳۹۲ برگزار می شود، بیان کرد: دیروز کارگروه تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که تصمیم قطعی در رابطه با قیمت لبنیات گرفته نشده است.

رییس انجمن صنایع لبنی گفت: باید دید تصمیمات دولتی و تبعات ناشی از آن در صنعت لبنیات چگونه خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا انجمن صنایع لبنی پیشنهاد خاصی برای افزایش قیمت لبنیات ارائه کرده است یا خیر اظهار کرد: ما تقاضای افزایش قیمت نداده ایم و در انتظار تصمیم گیری نهایی از سوی دولت هستیم.

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال جاری بر قیمت ماست برخی از کارخانه ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان و بر قیمت سایر فرآورده های لبنی به غیر از شیر بیش از این میزان افزایش قیمت را شاهد بوده ایم.