به گزارش پارس محمود رسولی نژاد در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در حال توافق با سازمان حج و زیارت هستیم تا بتوانیم پروازهای شرکت هواپیمایی عربستان سعودی را که در جابه جایی حجاج عمره فعالیت می کنند از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل کنیم.

وی با بیان این که ۵۰ درصد پروازهای حج عمره توسط شرکت هواپیمایی عربستان سعودی انجام می شود، گفت: با نهایی شدن تصمیم انتقال پرواز حج عمره با شرکت هواپیمایی سعودی از مهر آباد به فرودگاه امام خمینی (ره) ، نیمی از پروازهای حج عمره فرودگاه مهرآباد کاهش می یابد.

رسولی نژاد تاکید کرد: هنوز تصمیمات نهایی در این زمینه گرفته نشده و نیازمند جلسات نهایی بین سازمان حج و زیارت با شرکت فرودگاه های کشور است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در پاسخ به اینکه آیا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) آمادگی این جابه جایی را دارد و ظرفیت لازم برای پذیرایی از حجاج و همراهان آن ها دیده شده است؟ اظهار کرد: با توجه به لغو پروازهای سوریه ظرفیت خالی در پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) به وجود آمده است.

وی خاطر نشان کرد: پروازهای حجاج شرکت هواپیمایی سعودی می تواند جایگزین پروازهای سوریه شود و بنابراین هیچگونه مشکلی در زمینه پذیرش مسافران و حضور همراهان آن ها در مجموعه فرودگاه وجود ندارد.