به گزارش پارس به نقل از ایسنا، الیاس نادران در تذکری مستند به بند ج ماده ۱۱۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: آیین نامه صراحت دارد که در زمان بررسی کلیات بودجه سالانه کل کشور، پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون گزارش را ارائه می دهد.

وی افزود: در زمان تقدیم لایحه بودجه هم تذکراتی داده شد که چرا رئیس جمهور حضور نیافتند و گزارش عملکرد برنامه در سال ۹۱ را ارائه نکردند اما شما توصه کردید که الزامی به حضور رئیس جمهور نیست؛ در حالی که برای بررسی کلیات آیین نامه صراحت دارد و جای تفسیر هیات رئیسه نیست که بدون حضور رئیس جمهور جلسه را شروع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به هیات رئیسه یاد آور شد: شما اجازه ندارید از طرف مجلس آیین نامه را تفسیر کنند زیرا آنچه در ظاهر حکم آمده این است که رئیس جمهور باید در دفاع از کلیات نطق کند و بعد از او سخنگوی تلفیق گزارش بدهد.

نادران تا کید کرد: آنچه اکنون در مجلس اتفاق افتاده خلاف قانون اساسی است؛ لذا باید مذاکرات متوقف شود، رئیس جمهور دعوت شود و در مجلس صحبت کند تا بعد از آن جلسه ادامه یابد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: یعنی آیین نامه همین است که بعد از نطق رئیس جمهور گزارش تلفیق ارائه شود، اما وقتی رئیس جمهور نبود معنی اش این نیست که مجلس نمی تواند کارش را انجام دهد.

رئیس مجلس یاد آور شد: برداشت ما از آیین نامه این است که این امر مبطل کل ماجرای بررسی کلیات نیست و اگر رئیس جمهور نبود مجلس می تواند بقیه کار را ادامه دهد.