به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قضاتی از خرید تجهیزات شبکه انتقال به منظور ترمیم و ارتقاء شبکه مخابراتی ۱۲ استان خبر داد و گفت: با شروع مراحل ترخیص تجهیزات سیستم های انتقال، شبکه مخابراتی استان ها طی دو ماه آینده به قابلیت های جدیدی مجهز خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب، زمان راه اندازی این پروژه را اینگونه عنوان کرد: این پروژه که از ۸ ماه پیش فرایند خرید آن آغاز شده با شروع ترخیص تجهیزات وارد فاز عملیاتی خود شد و پیش بینی می شود که طی ۳ ماه آینده عملیات نصب و راه اندازی این طرح به اتمام برسد.

او درباره ویژگی های این پروژه گفت: پروژه تأمین تجهیزات شبکه انتقال، امکان ارائه سرویس به شکلی مطلوب تر و بیشتر را برای سایر اپراتورهای مخابراتی از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی فراهم می کند، همچنین حل برخی مشکلات شبکه های قدیمی و فعلی، ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات در مسیرهای انتقال باند پهن (خصوصاً ارائه این خدمات برای تقویت ارتباطات بانک ها و مؤسسات مشابه) از ویژگی ها و الزامات دیگر این طرح است.

مشاور مدیر عامل مخابرات ایران افزود: همچنین به کارگیری این تجهیزات در استانها، منجر به کاهش هزینه های نگهداری خصوصاً هزینه های بالای سیستم های انتقال رادیویی می شود.

قضاتی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه هزینه های پنهان شبکه را نیز به شدت کاهش خواهد داد و پاسخگویی مطلوب شرکت های مخابراتی استانی را به تقاضاهای روزافزون مشترکان حقیقی و حقوقی فراهم می کند.