به گزارش پارس، معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نوع قراردادهای آزادراه تهران – شمال، گفت: مشکل فعلی آزادراه، قراردادها است که این قراردادها به ۱۰ سال قبل مربوط می شود.

شهریار افندی زاده در گفت وگو با اقتصاد پرس، اظهار داشت: در دو سال گذشته فعالیت های بسیار زیادی در بحث اجرایی کردن و به نتیجه رساندن پروژه آزادراه تهران – شمال انجام شد، اما آنچه که مهم است، در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه ۵۰ درصد حداقل مشارکت را در پروژه آزادراهی تعریف کرده است.

وی با بیان این که پیش از این پروژه آزادراه در اختیار بنیاد مستضعفان بود، تصریح کرد: من شاهد بودم که تلاش های بسیاری صورت گرفت که قطعه ۴ آزادراه تهران – شمال افتتاح شود و در قطعه اول آزادراه تهران - شمال تونل های ۶ کیلومتری وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مشکل فعلی ما، نوع قرارداد است و در صورتی که قرارداد تغییر کند، یک بخش مشارکتی برای کار باید پیدا شود.

افندی زاده تصریح کرد: قانون می گوید حداقل ۵۰ درصد آزادراه از طریق غیر دولت عملیاتی شود، اما آنچه که مهم است، پروژه آزادراه تهران – شمال است و در اولویت های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اجرا هیچ گونه مشکلی از نظر اجرایی نداریم و توانمندی های بسیار بالایی وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد که مجلس کمک کند نوع قراردادها تغییر کند؛ چراکه نوع قراردادهای فعلی به ۱۰ سال قبل مربوط می شود و همین طور هم ادامه دارد.