به گزارش پارس به نقل از اقتصاد پرس، در اولین روز کاری هفته، شاخص کل بازار سرمایه باز با کاهش ۰.۶۹ درصدی مواجه شد اما همچنان در مدار ۴۰ هزار واحدی باقی ماند.

بدین ترتیب در معاملات امروز تالار شیشه ای شاخص کل با کاهش ۲۷۷ واحدی در عدد ۴۰ هزار و ۲۵۵ قرار گرفت. همچنین در  ۳۲ هزار و ۷۰۵ معامله به ارزش ۱۰۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان، ۳۲۷ هزار و ۹۴ سهم  داد و ستد شد. شاخص صنعت نیز ۲۶۴ واحد سقوط کرد و به عدد ۳۴ هزار و ۹۰۷ واحد رسید. شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با کاهش ۲۷۳ و ۶۷ واحدی مواجه شدند.

بدین ترتیب در روز جاری بیشترین تاثیر در شاخص را به ترتیب ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر (هلدینگ، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پالایش نفت بندرعباس داشتند و نمادهای شیمی داروئی داروپخش، ایرکا پارت صنعت، فرآورده های نسوزآذر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پارس مینو، سیمان هگمتان، داروسازی اکسیر با بیشترین رشد قیمت همراه بودند.

همچنین نمادهای پاکسان، گروه صنعتی بارز، دارویی لقمان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، پتروشیمی فناوران، گروه دارویی سبحان با بیشترین تقاضا روبه رو شده و طولانی ترین صف های خرید را به خود اختصاص دادند.

  در مقابل نمادهای فرآورده های غدایی و قند پیرانشهر، تولید محورخودرو، فیبر ایران، آلومتک، تهران شیمی، نوسازی وساختمان تهران، سرمایه گذاری رنا با بداقبالی سنگین ترین صف های فروش را از آن خود کردند.

بیشترین کاهش قیمت در بازار امروز از آن نمادهای شکرشاهرود، صنایع شیمیایی سینا، تولید تجهیزات سنگین هپکو، کالسیمین، ملی صنایع مس ایران، ماشین سازی اراک، ذغال سنگ نگین ط بس شد.

براساس این گزارش با معاملات این روز ارزش بازار در رقم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان قرار گرفت و معامله گران به داد و ستد ۲۳۷ میلیون برگه سهم پرداختند که با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۶۸ میلیارد ریال همراه بود.

گفتنی است شاخص کل بورس در دو روز کاری اخیر، ۳۸۱ واحد کاهش یافته و به همین واسطه ارزش بازار با ۲ هزار میلیارد تومان افت مواجه شده است.