به گزارش پارس به نقل از مهر، دفتر آمار و اطلاعات استانداری تهران گزارش داد: حوزه اقتصادی ۶ ماهه پایانی سال ۹۱  به نحوی پیش رفت که نرخ تورم ایجاد شده در قیمت کالاهای اساسی و غیر اساسی سبد مصرف خانوارهای ایرانی، موجب کاهش قدرت خرید خانوار شد.

بنابر گزارش های آماری، نرخ تورم در ماههای نیمه دوم سال گذشته رشد صعودی داشته و نرخ بالای تورم در سال ۹۲ می تواند موجب اثرات مازاد نسبت به گذشته شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار و اطلاعات استانداری تهران، شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آذر ماه ۱۳۹۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷.۹ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین درآمدهای مالیاتی فصل پاییز سال ۹۱ رقمی معادل ۲۹۱۹۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۷.۴ درصد افزایش داشته است.

نرخ مشارکت اقتصادی در فصل پاییز سال ۱۳۹۱ حدود ۳۷ درصد گزارش شده که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش را ثبت کرده است. این در حالی است که این آمار نسبت به فصل تابستان سال ۱۳۹۱ روند کاهشی یک درصدی را تجربه کرد.

از آنجا که مسئله اشتغال زایی و بیکاری در سال گذشته بحث داغ دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران عنوان می شود، آمارها حکایت از این دارد که نرخ بیکاری در فصل پاییز ۱۳۹۱ با رقمی معادل ۹.۵ درصد نسبت به فصل مشابه سال ۹۰، افزایشی نیم درصدی را به دنبال داشته است.

دفتر اطلاعات و آمار استانداری تهران تعداد مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را ۱۱۳۶۰۹ نفر اعلام کرده و این تعداد نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷.۲ درصد کاهش را نشان می دهد.