به گزارش پارس به نقل از فارس،   با وقوع زلزله ۶ ریشتری هفته گذشته در بوشهر مسئولان شرکت نفت و گاز پارس به منظور بررسی وضعیت فازهای گازی پارس جنوبی که در استان بوشهر واقع شده است، در منطقه عسلویه جلسه اضطراری تشکیل دادند.


براین اساس کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه مستقر شده است، تا هم به آسیب دیدگان این حادثه امداد رسانی کند و هم از نزدیک در جریان شرایط قرار بگیرد.

مظاهر انصاری مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس می گوید: بر اساس تصمیمات این کمیته علاوه بر اعلام آماده باش جهت امداد رسانی و کمک به حادثه دیدگان به همه فازهای پارس جنوبی، یک فروند بالگرد با قابلیت پرواز در شب به همراه پنج دستگاه آمبولانس، پنج پزشک و پنج پرستار به منطقه حادثه دیده اعزام شده است.

همچنین باید گفت که هم اکنون مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جهت تسریع در امدادرسانی با بالگرد به منطقه حادثه دیده عزیمت کرده اند.

خوشبختانه این زمین لرزه و پس لرزه های آن هیچ گونه خللی در فعالیت های پالایشگاه های منطقه ویژه پارس به وجود نیاورده و تولید گاز در همه سکوها و پالایشگاه ها به صورت طبیعی در حال انجام است.

فازهای گاز پارس جنوبی دارای مقاومت ۸ ریشتری در مقابل زلزله هستند.

باید گفت که هم اکنون روزانه حدود ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز از منطقه پارس جنوبی که میدان مشترک با قطر است تولید می شود.