پارس به نقل از ایسنا، با واریز این مرحله و با در نظر گرفتن یارانه ۲۸ هزار تومانی نان، همچنین کمک جبرانی ۸۵ هزار تومانی دولت، هر ایرانی تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده است.

اکنون ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی یارانه نقدی ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می کنند و مبلغ این یارانه تا اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها تغییر نمی کند.

از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تا پایان سال گذشته، دولت بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت کرده است، این در حالی است که رقم در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی در سال جاری رقمی معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان است.

در لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور آمده است که از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال مربوط به این قانون، مبلغ ۹۰۰ هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده ۷ قانون هدفمندی یارانه ها که به پرداخت یارانه در قالب های نقدی و غیرنقدی اختصاص دارد و همچنین برای اجرای نظام جامع تامین اجتماعی هزینه شود. دولت درصورت تصویب این مبلغ در قالب قانون بودجه امسال و نیز اجرای فاز دوم هدفمندی و نیز با کسر رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون) که صرف یارانه نقدی ۳ ماهه اول می شود، می تواند یارانه نقدی را برای ۹ ماهه بعد به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

بر این اساس اگر به کل ایرانی ها که یارانه نقدی فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها را دریافت می کنند در سال جاری یارانه داده شود، با کسر مبلغ مربوط به یارانه نقدی ۳ ماهه اول سال ۹۲، رقم یارانه نقدی در ماه های باقی مانده سال با افزایش حدود ۷۳ هزار تومانی برای هر فرد به حدود ۱۲۰ هزار تومان می رسد.