به گزارش پارس به نقل از مهر، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری امروز چهارشنبه با بیان اینکه بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور امروز در کمیسیون تلفیق آغاز می شود، گفت: تا کنون ۱۶ مخالف و ۴ موافق برای صحبت در این خصوص ثبت نام کرده اند که در بین آنها قرعه کشی انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ابتدا نماینده مرکز پژوهش ها، نماینده دیوان محاسبات صحبت کرده و در نهایت نماینده دولت دفاع خودش را انجام می دهد، گفت: بعد از این اقدامات کلیات بودجه به رای گذاشته می شود و در صورتیکه کلیات در کمیسیون تلفیق رای نیاورد برای رای گیری به صحن ارجاع داده می شود.

قادری افزود: اگر کلیات بودجه در صحن رای آورد مجددا به کمیسیون تلفیق بر می گردد و اگر در صحن نیز رای نیاورد لایحه بودجه به دولت برگردانده می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: فضای سنگینی در کمیسیون تلفیق به دلیل مغایرت هایی که با قانون برنامه ۵ ساله توسعه و اسناد بالا دستی  و همچنین پیش بینی برای فاز دوم هدفمندی و مجوز های غیر قانونی وجود دارد.

وی گفت: این فضای سنگین کار تصویب کلیات بودجه را در کمیسیون با مشکل مواجه می کند و شرایط دولت برای تصویب کلیات سخت کرده است.

قادری افزود: حتی اگر کلیات لایحه بودجه تصویب شود حتما تغییرات عظیم و گسترده ای در اعداد و ارقام خواهیم داشت.