به گزارش پارس به نقل از فارس، جواد حق شناس در پاسخ به این سوال که سرنوشت مسکن های استیجاری ساخته شده در دولت نهم به کجا رسید، اظهار داشت: زمانی که پروژه های مسکن مهر آغاز شد بحث این بود که آیا آنها را ما به صورت اجاره ای نگه داریم و ساخت و ساز را پیش ببریم.
 
وی اضافه کرد: اما در زمان وزیر سابق مسکن و شهرسازی تصمیم بر این شد که واحدهای استیجاری به تدریج و در قالب مسکن مهر واگذار شود، در نتیجه این واحدها تسهیلات مسکن مهر گرفته و به مردم واگذار شدند.
 
حق شناس گفت: تعداد مسکن های استیجاری ۶ هزار واحد مسکونی بود که در قالب مسکن مهر واگذار شد.
 
معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که می توان استنباط کرد که ساخت مسکن اجاره ای متوقف شده است، گفت: نه اما از حالت اجاره ای خارج شده است چرا که متوقف شدن به این معنی است که پروژه ای نیمه تمام مانده باشد اما این واحدهای مسکونی در قالب مسکن مهر واگذار شدند.
 
*دیگر ساخت مسکن اجاره ای در قالب قبلی نداریم
 
حق شناس ادامه داد: دیگر ساخت مسکن اجاره ای در قالب قبلی نداریم ولی افرادی که در واحدهای مسکونی به شکل اجاره ای ساکن شده بودند، خوشحال بودند.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی مسکن اجاره ای زمانی مفهوم داشت که تعداد زیادی مسکن مهر ساخته نمی شد، گفت: زمین هایی که ملکی بودند به خود مالکی تبدیل و واگذار شد و آنهایی که بنیاد مسکن از وزرات مسکن در مقابل واگذاری زمین دریافت کرده بود به مسکن مهر ۹۹ ساله تبدیل کرد.
 
وی در خصوص مسکن های مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: در مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکنون از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی ۱۷۶ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر پرونده جدیدی را بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ارائه نکند، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن است که تا پایان سال باید تمام شود و اگر هم برنامه ای وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن اعلام و تسهیلات پرداخت کنند تا ۳۵۸ هزار واحدی که ما به بانک معرفی کردیم را  سعی خواهیم کرد اگر امسال شروع کنیم به مرحله اتمام برسانیم.