به گزارش پارس مهدی میرمهدی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص اوضاع بازار رایانه و لپ تاپ در آغازین روزهای سال ۹۲ اظهار داشت: پیش از سال نو سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با اعلام ادامه تخصیص ارز به این گروه کالایی، کاهش قیمت را وعده داد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: علاوه بر این تعطیلات ۱۷ روزه عید نیز بر وعده کاهش قیمت ها مزید برعلت شده تا هم اکنون بازار رایانه، لپ تاپ و اقلام IT در بلاتکلیفی به سر برد.

وی ادامه داد: از زمان بازگشایی بازار پس از تعطیلات نوروز، قیمت ها نه کاهش و نه افزایش داشته و هنوز بازار روال عادی خود را پیدا نکرده و در بلاتکلیفی است.

میرمهدی افزود: در حال حاضر هنوز خریدهای کلی رایانه و اقلام IT دستگاه های دولتی تامین اعتبار نشده و هنوز مصرف کنندگان خرد که اغلب از گروه دانشجو، دانش آموز و جوان نیز کاملا وارد تحصیل دوباره نشده اند، از مراجعات به بازار کاسته شده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: از سوی دیگر نیز انتشار خبر اخیر احتمال حذف ارز مرجع بازار را به انتظار فروبرده است و مشتری و فروشنده منتظرند ببیند سرانجام نرخ دلار کاهش یا افزایش خواهد یافت.

میر مهدی خاطر نشان کرد: معمولا روال بازار این گونه است که باید یک هفته پس از ۱۳ روز تعطیلات سپری شود تا یخ بازار آب شود و امسال با توجه به شرایط امیدواریم در اوایل اردیبهشت بازار روال عادی خود را پیدا کند.