به گزارش پارس، کارشناسان امنیتی هشدار دادند که در حوزه جرایم سایبری و هک کردن دستگاه های الکترونیکی همراه رشد چشمگیری مشاهده می شود و کاربران از این پس باید توجه بیشتری به ویروس ها، بدافزارها و نسل جدید برنامه های مخرب اینترنتی داشته باشند.

به گزارش فارس به نقل از ای بی سی لوکال، " لین کارلگات" (Leanne Karlgut) زمانی که متوجه شد گوشی هوشمندش ویروس دارد به درستی نمی دانست که چطور آلوده شده تا سرانجام متوجه این قضیه شد. او گفت: « گوشی من شروع به نواختن یک موسیقی کرد و در این موسیقی کلماتی گفته می شد و هیچ راهی برای متوقف کردن این موسیقی وجود نداشت» .

بررسی های کارشناسان نشان داد که مجرمان سایبری به میزان هشدار دهنده ای گوشی ها و رایانه های لوحی ما را مورد هدف قرار داده اند.

آزمایشگاه تخصصی McAfee بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرد که بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی میزان انتشار بدافزارهای موبایلی ۶۰۰ درصد رشد کرده است.

" جرج والر" (George Waller) یکی از کارشناسان امنیتی نیز پیش بینی کرده است که حدود ۵۰ درصد تمام گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی که هم اکنون در بازار جهانی مورد استفاده قرار می گیرند به نوعی بدافزار آلوده هستند.