پارس به نقل از خبرآنلاین، در حالی که طی ۳ روز کاری قبل، بازارهای جهانی شاهد افت ۶۰ دلاری قیمت هر اونس طلا بودند، در پی اعلام تاره ترین گزارش بازار کار ایالات متحده آمریکا که نشانگر افزایش شتاب تعداد جویای کاران این کشور بود، قیمت طلا در پایان معاملات شب گذشته ۲۸ دلار و ۷۰ سنت بالا رفت و به ۱۵۸۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.
پیش از این و در جریان معاملات روز پنجشنبه، قیمت طلا با نزدیک شدن به ۱۵۴۰ دلار به پایین ترین سطح در بیش از ۱۱ ماه گذشته رسیده بود.

اما با انتشار گزارش وزارت کار آمریکا این نرخ به قیمت های ۴ روز کاری پیش بازگشت.
طبق اطلاعات وزارت کار آمریکا، تعداد افراد جویای کار در آمریکا برای سومین هفتۀ متوالی در روزهای آخر ماه مارس افزایش یافته و به بالاترین میزان از ماه نوامبر تاکنون رسیده است. طبق این گزارش نزدیک به ۳۸۵ هزارنفر بین روزهای ۲۴ تا ۳۰ مارس به تعداد افراد جویای کار اضافه شده است که در مقایسه با هفتۀ قبل از آن از افزایش ۷.۸ درصدی برخوردار بوده است.
همچنین بخش خصوصی آمریکا در ماه مارس تنها ۱۵۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم پایین ترین میزان در چهار ماه اخیر به شمار می رود.
حال با انتشارعملکرد ناامید کننده بخش خصوصی در زمینه اشتغال زایی، به طور حتم بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) با جدیت بیشتری به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه خواهد داد و همین امر امیدها را به تزریق بیشتر نقدینگی و رشد قیمت ها در بازار طلا افزایش داده است.
همچنین کاهش ارزش برابری دلار در برابر ارزهای عمده جهان در پی انتشار خبر ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا نیز بر جهش قیمت طلا موثر بوده است.