به گزارش پارس به نقل از ایسنا مسئولان دولتی از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان خبر می دهند و تاکید دارند که این افزایش حقوق باید از فروردین ماه نیز اعمال شود.

در این زمینه معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری می گوید: با تصویب هیات دولت میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۲،۲۵ درصد خواهد بود.

رحیم ممبینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می کند: بنا به پیشنهاد رییس جمهوری و با تصویب هیات دولت ضریب ریالی برای افزایش حقوق در سال جاری ۲۵ درصد خواهد بود.

وی با بیان این که مصوبه هیات دولت طی همین روزها ابلاغ می شود، تصریح می کند: پس از ابلاغ این مصوبه دستگا ه های اجرایی می توانند ۲۵ درصد افزایش را در حقوق فروردین ماه اعمال کنند.

به گزارش ایسنا هیات وزیران در مصوبه ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۱، تصمیم گرفته بود که حقوق کارمندان دولت در سال جاری ۲۰ درصد افزایش یابد ولی به تازگی با اصلاح این مصوبه، مقرر شد که حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش یابد.

در مصوبه قبلی دولت، ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال ۱۳۹۲ به میزان ۹۶۶ ریال تعیین شده بود که معنی آن افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت در سال جاری بود؛ اما با اصلاح این مصوبه و افزایش ضریب از ۹۶۶ ریال به ۱۰۰۰ ریال، حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مصوبه قبلی دولت روزهای نخست کاری فروردین ماه با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد اما دستگاه های اجرایی باید منتظر اصلاحیه این مصوبه باشند که بر اساس آن حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی ۲۵ درصد افزایش می یابد.

محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی نیز دراولین روزهای سال جاری اظهار کرده بود که با توجه به تورم حدود ۳۰ درصدی اسفند ماه دولت تلاش می کند که میزان افرایش حقوق را به همین مقدار نزدیک کند