به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) منطقه خلیج فارس، محمد آشوری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نامگذاری سال ۱۳۹۲ به نام« حماسه سیاسی-حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری را در راستای جامه عمل پوشاندن به برنامه های کلان و بالادستی نظام با رویکرد مقابله با تهدیدات و افزایش کارآیی دستگاه های مختلف کشور در رسیدن به ایرانی پیشرفته و توسعه یافته ارزیابی کرد.

وی دراین خصوص گفت: تلفیق عنوان حماسه برای دو عرصه مهم مواجهه جمهوری اسلامی ایران با زورگویان غربی و مستکبرین عالم، یک کار ویژه ای است که رهبری معظم انقلاب از مردم و مسئولین انتظار عملیاتی شدن آن را دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه خلق حماسه نیازمند مجاهدت آحاد جامعه است، تصریح کرد: به همین دلیل دو دغدغه مهم اقتصادی و سیاسی در جامعه باید کانون وفاق عمومی و ایجاد همگرایی ملی به منظور مهار مشکلات این حوزه ها باشد و در عین حال شاخص های انقلاب اسلامی را به جایگاه بالاتری ارتقا بخشیم.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ملت ایران سوابق تاریخی و درخشان گوناگونی در زمینه ایجاد حماسه های بزرگ و افتخارآفرین در کارنامه وجودی خودشان دارند و نگاهی به این تاریخ گذشته، نشان می دهد که هرگاه به حاکمیت اخلاق و منطق در جامعه پرداخته ایم و نگاه درست و اصولی به ظرفیت های بزرگ معنوی و اعتقادی مان داشته ایم، حماسه های کلان خلق کرده ایم.

وی تاکید کرد: بدون شک می توان سال ۹۲ را نیز با اتکای به معنویت، ایثار، مجاهدت و صبر و قناعت به سالی پرشور در حافظه ماندگار ملت ایران بدل کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه سال ۹۲ به لحاظ برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و همین طور برگزاری انتخابات شوراها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: همه ما می دانیم که با توجه به ارزش آفرینی ویژه ای که انتخابات و اتکای به آرای مردم در قوام نظام اسلامی دارد، دشمنان تمرکز خاصی بر این انتخابات قرار داده اند و حماسه واقعی ملت ایران زمانی رقم خواهد خورد که این انتخابات با حضوری حداکثری و با کمترین میزان تنش و در صلابت و عزت مندی برگزار شود تا بتوانیم از این رهگذر، گام های با ثباتی را در زمینه مهار مشکلات اقتصادی مردم و مقابله با تهدیدات برداریم.

نماینده مردم بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود به ظرفیت های عظیم سیاسی و اقتصادی کشورمان در عرصه های داخلی و جهانی اشاره کرد و گفت: به فعلیت رساندن این استعدادها و قابلیت ها در گرو استفاده مناسب از نیروی جوان جامعه و برنامه ریزی معقول و با ثبات در کشور است که باید سال ۹۲ را سال تمرکز بر مهار بیکاری و گرانی قرار دهیم تا جامعه فرصت های لازم برای شکوفایی بخش های مختلف را در خود ببیند.