به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، پایگاه اطلاع رسانی معتبر just-auto که این نظرسنجی را از مدیران حوزه های مختلف صنعت خودروسازی جهان انجام داده، اعلام کرده است که ۴۴.۱ درصد از مدیران اعتقاد دارند که سال ۲۰۱۳ سالی نسبتا مثبت برای صنعت خودروسازی جهان خواهد بود، در حالی که ۳۵.۷ درصد نیز معتقدند امسال با سال قبل هیچ تفاوتی نخواهد داشت. مابقی مدیران نیز دیدگاه هایی از بسیار منفی گرفته تا بسیار مثبت نسبت به سال ۲۰۱۳ دارند.

بیش از نیمی از مدیران صنعت خودروسازی جهان یعنی ۵۶.۹ درصد خطر رکود و از رونق افتادن بازار را بزرگترین چالش پیشروی صنعت خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۳ اعلام کردند. ۱۵.۴ درصد بالا رفتن قیمت نفت، ۱۲.۸ درصد افزایش قیمت مواد اولیه و ۱۴.۹ درصد نیز درگیری ها و نزاع های صنعتی را بزرگترین چالش های امسال صنعت خودروسازی جهان دانستند.

همچنین بیش از ۶۰ درصد از مدیران صنعت خودروسازی فشار برای اصلاح ساختار و کاهش هزینه ها و همچنین تثبیت سودآوری را مهمترین چالش بنگاه های فعال در صنعت خودروسازی طی سال ۲۰۱۳ توصیف کردند.

در زمینه مهمترین نوآوری موفق در صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۳، بیشترین رای به بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش کربن دی اکسید خودروها داده شده است. سیستم های ارتباطی و مخابراتی، سیستم های ایمنی و کمک راننده و سیستم های جدید انتقال در خودرو در رده های بعدی این بخش قرار گرفتند.

بیش از ۴۰ درصد از مدیران خودروسازی وضعیت امسال بازارهای خودرو در کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را ناامیدکننده توصیف کردند، در حالی وضعیت برای بازارهایی مانند چین، هند، روسیه و برزیل کاملا برعکس بوده است.

همچنین ۵۷.۶ درصد از مدیران صنعت خودروسازی قیمت نفت برنت را برای سال ۲۰۱۳ بشکه ای بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار پیش بینی کردند. ۲۷.۱ درصد این قیمت را بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ دلار تخمین زدند.