به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، شرکت بورس کالا سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ را با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، مبلغ هزار ریال اعلام کرده است که در مقایسه با سال قبل تغییری نداشته است.

هیأت مدیره بورس کالا تصمیم دارد به ازاء هر سهم مبلغ ۳۵۰ ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۹۲ پیشنهاد کند.

" بورس کالای ایران" سود هر سهم سال مالی ۹۱ را در نخستین پیش بینی با سرمایه ۱۲۰ میلیارد ریال، مبلغ ۹۰۰ ریال و در آخرین پیش بینی و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، مبلغ هزار ریال اعلام کرده است.

صورت های مالی منتشر شده پیش بینی سال مالی ۹۲ در مقایسه با عملکرد پیش بینی سال مالی ۹۱، حاکی از افزایش ۱۸ درصدی فروش و درآمد حاصل از ارائه خدمات و افزایش ۸ درصدی سود عملیاتی است که در نهایت سود خالص پس از کسر مالیات نیز تقریبا بدون تغییر مانده است.

شرکت دلایل افزایش فروش و درآمد خدمات را افزایش حجم معاملات و دلیل افزایش هزینه های مالی را پیش بینی دریافت تسهیلات بانکی در سال ۹۲ اعلام کرده است.

لازم به ذکر است خالص درآمد (هزینه) های متفرقه سال مالی ۹۲ به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال حدود ۱۸ درصد سود خالص- به ازاء هر سهم ۱۷۶ ریال است که مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال آن ناشی از درآمد حاصل از سپرده ها نزد بانکها و مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال آن مربوط به درآمد حاصل از اجاره ساختمانها است.