به گزارش پارس به نقل از  مهر، علی نیکزاد شامگاه شنبه در سفر یک روزه به اردبیل در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اضافه کرد: تنها مشکل در تحقق این مهم جاده کوهستانی اردبیل – سرچم است که امسال تلاش خواهیم کرد مسیر ۸۰ کیلومتری سرچم تعریض و چهار بانده شود.

وی با بیان اینکه جاده اردبیل – سرچم با اتصال به بزرگراه میانه – زنجان و به صورت بزرگراه به تهران متصل می شود، یادآور شد: فقط ۲۰ کیلومتر از مسیر اردبیل – سرچم به دلیل وجود تونل و پل و شرایط خاص کوهستانی تعریض نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه برای چهار بانده کردن جاده اردبیل – سرچم متذکر شد: ایجاد بزرگراه سراسری ۶۰۰ کیلومتری بی شک موجب رونق اقتصادی و تجاری این استان خواهد شد.

وی همچنین از آغاز ریل گذاری ۸۰ کیلومتر از پروژه راه آهن میانه اردبیل خبر داد و یادآور شد: ۶۰ کیلومتر از این میزان هم اکنون در حال ریل گذاری است و ۲۰ کیلومتر نیز تا سه ماه آینده آماده ریل گذاری خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه این طرح ۱۷۵ کیلومتری مشکل مالی نداشته و ۱۰۰ کیلومتر مسیر نیز توسط پنج پیمانکار بومی و غیربومی در حال اجرا است، ادامه داد: حجم عمده ای از کارها انجام شده و به دلیل اهمیت این طرح وزارت راه تمام توان و امکانات خود را برای تکمیل آن سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه طی دو سال اخیر متذکر شد: این در حالی است که طی پنج سال اول آغاز طرح یعنی از سال ۸۴ تا ۸۵ کمتر از هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده بود.

وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از ۷۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: فاز اولی ایستگاه مرکزی راه آهن اردبیل نیز شامل سالن اصلی مسافران تا خردادماه جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ایجاد ۲۴ کیلومتر تونل در مسیر راه آهن میانه اردبیل عنوان کرد: ۲۱ کیلومتر آن اتمام و یا در حال اتمام است، مابقی آن نیز ابلاغ شده و طی امسال کمتر از ۲.۹ کیلومتر تونل در این مسیر اجرا خواهد شد.

نیکزاد افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح، تلاش خواهیم کرد کرد به صورت آنتنی و شبکه ای راه ریلی را به تمام شهرستانهای استان اردبیل و سپس به کشور جمهوری آذربایجان و از طریق شبکه سراسری آن به مشکو متصل کنیم.