به گزارش پارس به نقل از فارس از اردبیل، علی نیکزاد صبح امروز در جریان بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان بیله سوار اظهار داشت: اینکه با تولید این میزان مسکن بیش از ۱۷ میلیون ایرانی صاحب سرپناه شده اند برای ما افتخاری ماندگار است که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده و کار ماندگاری محسوب می شود.

وی از مسکن مهر به عنوان کار انقلابی و همسو با گفتمان دهه پیشرفت و عدالت یاد کرد و گفت: در سال جهاد سیاسی و اقتصادی دولت خدمتگزار و وزارت راه و شهرسازی همچنان به انجام تعهدات خود پایبند است به طوری که تلاش می کنیم تا پایان دولت دهم تمام وعده های داده شده در خصوص مسکن مهر به سرانجام برسد.

تسهیلات مسکن مهر و روستایی امسال افزایش نمی یابد

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات مسکن مهر و مقاوم سازی روستایی به متقاضیان بر اساس نرخ سال قبل خبر داد و یادآور شد: امسال هیچ تغییری در این زمینه به وجود نمی آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد گفت: پرداخت این تسهیلات در حقیقت احیای سنت قرض الحسنه است که یک ایرانی با رقمی معادل ۷ تا ۸ میلیون تومان صاحب مسکن شده و ماهانه اقساطی در حدود ۲۸۰ هزار تومان پرداخت می کند تا برای همیشه دغدغه ای در حوزه مسکن نداشته باشد.

کاهش قیمت زمین و مسکن و کنترل آن در سال جاری

این مسئول به برخی اظهارنظرهای غیر منصفانه در خصوص مسکن مهر و ثبات قیمت زمین اشاره کرد و بیان داشت: قرار نیست در چند ماه باقیمانده از دولت دهم مسکن و زمین گران شده و یا قیمت آن به صورت سرسام آور افزایش یابد چرا که ما بحث کنترلی و نظارت را همچنان در اولویت قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: به رغم این افزایش ها ما کمترین تغییر را در قمیت مسکن مهر در سطح کشور شاهد بودیم به طوری که تحریم ها و آثار تورمی آن کمترین تاثیر را در مسکن مهر و تولید آن گذاشته است.

نیکزاد با رد این ادعا که مسکن مهر نیمه تمام یا ناقص افتتاح می شود، تصریح کرد: مسکن مهر زمانی به بهره برداری می رسد که تمام امکانات رفاهی و زیر ساختی در آن مهیا شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: دهه سوم اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور بیش از ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.