به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، در بازدیدی که عصر امروز جمعی از خبرنگاران به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از وضعیت تنظیم بازار داشتند به خوبی مشاهده شد که مردم در روزهای اخیر از هیچ قصابی گوشت قرمز گرم ۱۴ هزار تومانی نخریده اند و به نظر می رسد، وعده مسئولان در این حوزه بیشتر شبیه سراب بوده و تحققی عینی پیدا نکرده است.

اغلب مردم در اظهارات خود اعلام کردند که گوشت را به مبلغ ۲۲ تا ۲۶ هزار تومان خریداری می کنند و در یک ماه اخیر خبری از گوشت ۱۴ هزار تومانی وعده داده شده نیست و فقط این اظهارات در حد بیان مطالب پرطمطراق مانده است و شاهد عملیاتی شدن این وعده و وعیدها نیستیم.

در کنار عرضه نشدن گوشت قرمز ۱۴ هزار تومانی به قصابی ها و حتی اتحادیه تعاونی کارمندان و کارگران در صحبتی که با مردم داشتیم، آنها از عرضه پسته ۳۰ هزار تومانی نیز اظهار بی اطلاعی کردند و خود عرضه کنندگان آجیل نیز بیان داشتند که چنین پسته ای به ما عرضه نشده و اصلاً در بازار به نرخ ۳۰ هزار تومان پسته ای وجود ندارد.

به دنبال این اظهارات و همچنین محقق نشدن وعده ارائه بسته کالایی برای کارکنان و کارمندان به سراغ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان رفتیم که بار دیگر مدعی بود، دام زنده وارداتی که در اردبیل کشتار می شود به نرخ ۱۴ هزار تومان در قصابی ها به فروش می رسد.

ارژنگ عزیزی گفت: ۴۰ هزار رأس دام زنده از ارمنستان و گرجستان وارد شده و یا در حال وارد شدن است که ۲۳ هزار رأس آن تاکنون در کشتارگاه صنعتی کشتار شده است.

وی افزود: ۱۳ هزار رأس از این دام ها که کشتار شده بود به سایر استان ها ارسال شده و تنها هشت هزار رأس آن در استان آن هم بین تعاونی های کارکنان و قصابی ها عرضه شده است.

عزیزی همچنان وعده داد که در کنار این میزان دام وارداتی، پنج هزار رأس دیگر نیز قرار است با نرخ ارز مرجع وارد استان اردبیل شود تا بتوانیم تا آخر فروردین ماه قیمت گوشت را به حد تعادل برسانیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در مورد عرضه نشدن پسته ۳۰ هزار تومانی نیز عنوان کرد: قرار بود اتحادیه صادرکنندگان پسته کشور به تأمین پسته ۳۰ هزار تومانی اقدام کند، اما با معرفی مباشر فهمیدیم که این پسته از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: اکثر استان ها به دلیل پایین بودن کیفیت پسته ۳۰ هزار تومانی از خرید و عرضه آن امتنا کردند.

کشتار روزانه ۸۰ تن مرغ در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این بازدید یادآور شد: روزانه ۸۰ تن مرغ در استان اردبیل کشتار و روانه بازار مصرف می شود.

صادق صالحی گفت: ۳۰ تن بیش از نیاز استان کشتار مرغ انجام می شود.

وی با بیان اینکه مردم نگران وجود مرغ در بازار نباشند، افزود: علاوه بر این، تعداد کشتار میزان ۳۰ تن نیز مرغ منجمد در بازار توزیع می شود.

صالحی با اعلام اینکه در اسفندماه سال جاری ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری ها انجام شده است از افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی در مورد کشتار دام سبک و سنگین نیز ابراز داشت: در آستانه عید نوروز، ۹۵۵ رأس دام زنده وارداتی در استان ذبح شده که تلاش می شود با ورود آن به بازار، قیمت ها تعدیل شود.