به گزارش پارس ، حمیدرضا جمشیدی در گفت وگو با فارس از پروژه های جدید این ستاد در حوزه دارویی خبر داد و افزود: قرار است خدمات سلامت از طریق تلفن همراه به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: این اقدام کار کم نظیری است و از این طریق مشخص خواهد شد که چگونه با تلفن همراه نسبت به تأمین سلامت اقدام شده و خدمات را در دسترس قرار دهد.

جمشیدی گفت: همچنین از طریق این سیستم می توان در آموزش های همگانی سلامت و انجام مشاوره اقدام کرد و امیدواریم این دستگاه تا اردیبهشت به بهره برداری کامل برسد.

مسئول بخش دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین از راه اندازی کارخانه پیش ساخته تولید داروهای هورمونی خبر داد و افزود: این کارخانه ظرف ۱۱ ماه در اروپا ساخته شده و در ایران نصب شده است. فعالیتهای این کارخانه در راستای تولید داروهای استاندارد خواهد بود.

جمشیدی همچنین از کلنگ زنی بزرگترین شهرک صنعتی دارویی در منطقه خبر داد و گفت: طراحی این شهرک انجام شده، مجوزهایش را دریافت کرده ایم و امسال کار آن آغاز خواهد شد.

وی چندی پیش به خبرنگار فارس گفته بود که تولید ماده اولیه آنتی بیوتیک در کشور آغاز شده و پنی سیلین G از اردیبهشت در کشور تولید می شود و بدین ترتیب ما را از واردات این دارو از کشور چین بی نیاز می کند.