به گزارش پارس ، به نقل از مهر  آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با محمد باقر قالیباف، ضمن تشکر و قدر دانی از حضور شهردار تهران برای دیدار با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: این توجه و لطفی که شما نسبت به مراجع و روحانیون دین دارید و خود را مقید می دانید که همه ساله با حضور در بیوت مراجع به ارایه گزارش بپردازید، نشان از حسن عقیده جنابعالی دارد.

این مرجع عالیقدر تقلید با اشاره به حدیثی از حضرت جواد الائمه (ع) گفت: حضرت می فرمایند هر مومن به سه چیز نیاز دارد، اول اینکه در همه کارها از خداوند استمداد بطلبد و نسبت به موفقیت هایی که به دست می آورد، شکر خدا را بگوید. مسئولیتی که به انسان سپرده می شود در واقع یک نوع امانت است و باید آن را به اهلش برسانند. تهران هم برای شما یک امانت است و وقتی شما همه مسایل آن را در جای خودش انجام می دهید، از این امانت به خوبی نگهداری کرده اید. نکته دوم اینکه هر مومنی، هر شب حدیث نفسش را با خود بررسی کند و سوم اینکه انسان نصیحت و خیرخواهی دیگران را با خوشرویی پذیرا باشد. هر مومن لازم است این سه ویژگی را داشته باشد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خدمات شما در تهران بسیار خوب و مطلوب بوده است، خطاب به شهردار تهران، تصریح کرد: انتظار ما هم از شما این است که در انجام خدماتتان، خدا و خلق خدا از شما راضی باشند زیرا خداوند فرموده است رضایت خلق خدا رضایت من است.

این مرجع تقلید جهان تشیع تاکید کرد: من معتقدم که اگر برنامه های شما نه تنها در تهران بلکه در تمام ایران اجرا شود، راحتی مردم فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در پایتخت، اظهار داشت: در رابطه با تهران، آنچه باعث نگرانی من می شود موضوع فرهنگ عفاف و حجاب آن است. اگر نیت پاک شما در این بخش هم نه به صورت اجبار، بلکه با فرهنگ سازی انجام شود، انشالله باعث خواهد شد تا مردم عفاف و حجاب را رعایت کنند. اگرچه این موضوع نیازمند به همکاری همه بخش ها و دستگاه ها دارد.

آیت الله علوی گرگانی در پایان ابراز داشت: وقتی در رابطه با این موضوعات صحبت می شود برخی می گویند نمی توان مسایل را حل کرد؛ اما مهم این است افرادی مثل شما که دارای تعهد هستند، نسبت به موضوعات دقت نظر و اجرا داشته باشند و انشالله با این تعهد مشکلات حل خواهد شد.

الگو برداری از تهران توسط شهرداری های سراسر کشور کاملا محسوس است

دکتر محمد باقر قالیباف در جریان سفر به شهر مقدس قم، با حضور در آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی، استاد برجسته حوزه علمیه قم با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله علوی بروجردی در این دیدار خطاب به شهردار تهران، گفت: شما از سرمایه های بزرگ انقلاب و یک حجتی برای شخصیت های اجرایی کشور هستید؛ حدیثی از حضرت امام حسن عسگری (ع) داریم که می فرمایند ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه (س) بر ما ائمه حجت است. شما هم باتوجه به خدماتی که داشته اید حجتی برای مدیران اجرایی هستید.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران، یادآور شد: در گذشته برخی می گفتند باید پایتخت منتقل شود؛ مشکلات بسیار است اما شما کارهای بزرگی که اصلا ممکن نبود را عملی کردید و زندگی نه در شمال تهران که در جنوب تهران هم جاری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شما الگویی برای همه شهر ها شدید به شکلی که الگو برداری از تهران توسط شهرداری های سراسر کشور کاملا محسوس است. این در شرایطی است که ما می دانیم شما چه شرایطی دارید و چه مشکلات بودجه ای و مالی بر سر راه شما قرار داشته است؛ ولی بحمدالله شما توفیق بسیار بزرگی داشتید.

آیت الله علوی بروجردی خاطر نشان ساخت: ما به اقتضای سنمان، شهرداران بسیاری را در قبل و بعد از انقلاب دیدیم، اما هیچ کس نتوانست مثل شما موفق باشد؛ همیشه دعایتان می کنیم و امیدواریم از این ظرفیت در سرتاسر ممکلت استفاده شود.