به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) - منطقه گیلان، منصور کیایی شامگاه گذشته در جشنواره نوجوان سالم که در پژوهشکده معلم رشت برگزار شد، افزود: پیشگیری از رفتارهای پرخطر مهمترین هدف این جشنواره هاست.

وی به گرایش نوجوانان نسبت به استعمال قلیان هشدار داد و گفت: علاوه بر اقداماتی که از سوی آموزش و پرورش برای جلوگیری از این امر صورت می گیرد، خانواده ها نیز رسالت مهمی برای آگاه کردن نوجوانان خود بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ابتدا فقط به صورت ملی برگزار می شد، اما امسال در همه استانها جشنواره نوجوان سالم برگزار شد، اظهار کرد: وجود نوجوانان سالم مهمترین عامل تحقق سند تحول بنیادین است و ما با وجود چنین نوجوانان سالمی به رشد و تعالی جامعه خواهیم رسید.

کیایی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان، بیش از یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان سطح متوسطه تحت پوشش هستند، گفت: ۱۵ درصد مدارس کشور نیز تحت پوشش اطلاع رسانی به نوجوانان در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه توزیع نشریات در مدارس کشور برای اطلاع رسانی به دانش آموزان انجام می شود، خاطرنشان کرد: برنامه داریم در اردیبهشت ماه سال جاری نیز یک میلیون نشریه را در مدارس کشور توزیع کنیم.

وی از برگزاری جشنواره ملی نوجوان سالم در ماه آینده در تهران خبر داد.

منصور کیایی به دانش آموزان توصیه کرد تا در مقابل تعارف و یا پیشنهاد افراد ناآگاه برای استفاده از داروهای آرام بخش به آنها نه بگویند و از نزدیکی به سیگار و قلیان که دروازه ورود به دنیای مخوف اعتیاد هستند، پرهیز کنند.