به گزارش پارس به نقل از فارس، قنبر مداحی بعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه مسئولان بازرسی و حراست یکی از بانک های آذربایجان شرقی به این پلیس و بیان اینکه فردی ناشناس با تهیه مدارک جعلی با خرید کالا و پرداخت وجه از طریق پایانه های فروشگاهی مبلغ ۷ میلیارد ریال از حساب یکی از مشتریان بانک برداشت کرده است پلیس را در جریان یک کلاهبرداری کلان قرار می دهند.

وی در ادامه افزود: با این برداشت پیامک برداشت وجه از حساب به صاحب اصلی ارسال و وی نهایتاً موضوع را به اطلاع مسئولان بانک می رساند.

مداحی بیان کرد: با بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین های مدار بسته بانک خانم صاحب حساب اظهار می کند فرد مراجعه کننده من نیستم و با توجه به عینک دودی بزرگ که به چشم زده قادر به شناسایی وی نمی باشم.

وی گفت: در خصوص مسدود کردن حساب آموزش های لازم صادر و در ادامه مراتب از طریق بانک به مراجعه قضائی اعلام و پس از اخذ دستورات قضایی به این پلیس ارسال و بنا به حساسیت و اهمیت موضوع، پرونده به اداره عملیات ویژه ارجاع می شود.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با همکاری مسئولان بانک آدرس دارندگان دستگاه ها که از کارت مذکور استفاده کرده اند استخراج و طلا فروشی مورد نظر شناسایی می شود.

وی گفت: نامبرده پس از تفهیم اتهام اعلام داشت که دو نفر به نام های معلوم که یکی از آنها وکیل بود با ارائه وکالت از خانم کلاهبردار درخواست خرید سکه و دلار کردند که با وجود اینکه موجودی بنده کمتر از مقدار درخواستی بود لیکن کسری را از دیگر همکاران تهیه و جمعاً به ارزش ۷ میلیارد ریال از اقلام نامبرده به آنها فروخته و با ارئه مدارک صاحب حساب وجه آن را دریافت کردم.

مداحی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات وکیل نامبرده شده شناسایی و دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود و در تحقیقات به عمل آمده بیان داشت دو نفر زن و مرد با مراجه به دفتر وکالت من عنوان کردند خانم جاعل می خواهد وکالتی برای خرید طلا و ارز به شما بدهند که پس از از اخذ وکالت مبادرت به خرید کردم که اقلام خریداری شده را در محل دفتر کارم تحویل خانم جاعل کرده و رسید اخذ کردم.

وی بیان کرد: وکیل نامبرده شده دو شماره تلفن در اختیار ماموران انتظامی قرار داده و اعلام می کند از طریق این شماره با کلاهبردارها در ارتباط بوده که شماره ها مورد اقدامات فنی قرار گرفته و پس از هماهنگی های لازم با مقام قضایی ماموران به شهرستان های مشهد و ساری اعزام و مرد کلاهبردار را در مخفیگاه خود در شهرستان ساری دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل می کنند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نامبرده در تحقیقات به عمل آمده از همدستی رئیس بانک پرده برداشته و بنا به اظهار وی رئیس شعبه اطلاعات حساب یکی از مشتریان که فاقد کارت بانکی بوده و همیشه مبلغ هنگفتی موجودی در حساب خود دارد را به همراه پرینت حساب، و مشخصات دارنده اصلی حساب را به بنده داد.

وی ادامه داد: پس از دریافت مشخصات دارنده حساب مقرر شد من خانمی را به عنوان صاحب حساب اصلی به بانک معرفی تا کارت بانکی صادر و به وی تحویل و از آن طریق وجوه را برداشت یا کالا خرید نمائیم و برابر توافق فی مابین با رئیس بانک تقسیم کنیم.

مداحی افزود: بعد از موافقت من خانمی را برای انجام کار تعیین کردم و با تهیه کارت ملی جعلی و تحویل آن به رئیس بانک با خانم نامبرده شده به بانک مراجعه و کارت بانکی را دریافت کردیم.

این مقام انتظامی گفت: با همکاری مرد کلاهبردار زن جاعل نیز شناسایی و دستگیر و به اداره عملیات ویژه منتقل و در تحقیقات به عمل آمده به تمام موارد فوق الذکر اعتراف می کند.

مداحی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده با همکاری عوامل بازرسی و حراست بانک رئیس شعبه تمام اتهام های خود را منکر شده که با ارائه تصاویر ضبط شده دوربین های شعبه هنگام ارائه اطلاعات و اسناد و مدارک صاحب اصلی، راهی جزء اعتراف نداشت.