به گزارش پارس ، حجت الاسلام موسی احمدی در گفت وگو با (ایسنا) با اشاره به کشته شدن ۳۸ نفر در زلزله هفته گذشته بوشهر، گفت: در این زلزله شهر شنبه و چندین روستا از جمله درویشی صددرصد تخریب شدند و برخی روستاهای دیگر هم از ۴۰ تا ۶۰ درصد تخریب شدند.

وی با اشاره به کمک به موقع مردم بوشهر به زلزله زدگان و آسیب دیدگان، گفت: از ساعات آغازین وقوع زلزله امدادرسانی خوبی انجام شد و مردم با ماشین های شخصی خود مجروحین را به بیمارستان ها منتقل می کردند؛ پس از آن هم دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کرد و از استان های مجاور هم کمک های خوبی در زمینه امداد و نجات و بهداشت صورت گرفت. همچنین امکانات زنده یاب چند ساعت بعد از حادثه در منطقه فراهم شد.

احمدی در ادامه با اشاره به رضایت کلی مردم از خدمت رسانی به زلزله زدگان، تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی هم حضور خوبی در مناطق زلزله زده داشت و امکانات وزارت نفت در این منطقه برای امدادرسانی بسیج شده بود؛ حتی آنها آمادگی این را داشتند که در ساعات نخستین آواربرداری انجام دهند، اما کار تقسیم بندی شده بود و آواربرداری هر روستا به فرمانداری یک شهرستان تحویل داده شد تا با برنامه ریزی، توزیع امکانات و محموله هایی که از اطراف ارسال می شود به عهده آنها گذاشته شود.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس با اشاره به نگرانی مردم در مورد مدیریت توزیع امکانات، خاطرنشان کرد: البته از طریق هلال احمر توزیع چادر به اندازه کافی صورت گرفت و روز سه شنبه تعدادی غذای گرم، پتو، آب و کنسرو به منطقه ارسال شد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با تاکید بر اینکه مهمترین خواسته مردم، تسریع در بازسازی منطقه است، گفت: این موضوع باید در اولویت اصلی قرار گیرد. مردم انتظار دارند که دولت وام های بلاعوض به آنها بدهد تا بتوانند محل زندگی شان را بازسازی کنند یا اینکه خود دولت نسبت به بازسازی سکونت گاه های آنها اقدام کند چرا که بسیاری از زلزله زدگان همه چیز خود را در این زلزله از دست داده اند و چشم انتظار مساعدت دولت هستند.

احمدی در ادامه پیام مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس مجلس به زلزله زدگان را اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: حضور به موقع مسئولان در کنار زلزله دگان و بازماندگان این حادثه موجب تسلی و تسکین آلام آنها بود؛ چرا که حس می کردند دولت و نظام برای حل مشکلات در کنار آنها هستند.

وی اضافه کرد: مردم خواستار این هستند که بسیج سازندگی و بنیاد مسکن در اسرع وقت نسبت به بازسازی منطقه اقدام کنند. سازمان اوقاف هم تقبل کرده که مساجد و حسینیه ها را بازسازی کند. گزارشی که ما از مسئولان اجرایی دریافت کردیم این بود که تا روز دوشنبه آواربرداری ادامه داشت و از روز سه شنبه به بعد کار ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس با اشاره به وضعیت جوی در استان بوشهر، تاکید کرد: در حال حاضر هوای منطقه بسیار گرم است و بادهای سوزناک و آتشینی در حال وزیدن است به طوری که از ساعت ۱۰ صبح به بعد حتی زیر چادرها هم به سختی می توان زندگی کرد و امکان خنک کردن چادرها وجود ندارد لذا باید برای اسکان دائم مردم هر چه سریعتر فکر اساسی شود.