به گزارش پارس ، به نقل از فارس، مرتضی تمدن در نخستین کارگروه طرح توسعه و بهره برداری معادن تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معادن قابل واگذاری به مردم شناسایی و بعد از آن در قالب فراخوانی از گروه هایی که شرایط لازم را داشته باشند به ویژه نیروهای جوان تحصیل کرده در حوزه معدن دعوت می شود.

وی ادامه داد: معادنی که ظرفیت واگذاری را داشته باشند به افراد واجد شرایط به همراه وام داده می شود تا نسبت به اشتغال زایی نیز اقدام کند.

استاندار تهران بیان داشت: راهکارهایی برای واگذاری معادن تعریف شده و کارگروه های استانی و شهرستانی در این خصوص اقداماتی کرده اند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: فراخوان برای بهره برداری و اقدامات علمی در معادن در نظر گرفته شده است و شرایط آن در سامانه ای که در آینده تعریف می شود اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: هفته آینده تا ۱۵ اردیبهشت ماه کارگروه ها در شهرستان ها برگزار می شود و هر یک از واجدین شرایط که سئوالی برای دریافت معادن دارند باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها مراجعه کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان تهران نزدیک به ۲۵ میلیون تن مواد معدنی از ۶۰۰ معدن بهره برداری می شود که به این معناست ظرفیت بالایی در معادن وجود دارد.

تمدن با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح خارج کردن انحصار معادن از افرادی انگشت شمار است گفت: ظرفیت های معدنی بیش از آنچه که هست برای توسعه اقتصادی کشور به کار گرفته می شود و معادن تعطیل شناسایی و به افراد واجد شرایط داده شود.

* تمدن: برکناری بنده شوخی است

تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شایعه هایی درباره برکناری مطرح می شود گفت: این موضوع شوخی هایی است که در بعضی از سایت ها و خبرگزاری ها مطرح می شود و بعضی از اول تا آخر در خصوص برکناری بنده سناریویی می نویسد و آن را به دیگر موضوعات بی ربط اشاره می دهد.

استاندار تهران درباره مراسمی که روز پنج شنبه برای تقدیر از ستادهای نوروزی برگزار می شود گفت: مراسمی که در ۲۹ فروردین برگزار می شود برای تجلیل از ستادهای نوروزی و صرفاً به این موضوع پرداخته می شود.

وی ادامه داد: عده ای تفسیرهای دیگری از این برنامه کرده اند که غیرواقعی است. بنده اطمینان می دهم، آن چیزی که در برنامه روز پنج شنبه پیش بینی شده است صرفاً تجلیل از تلاش و زحمات افرادی است که در ایام تعطیلات ماندند و به مردم خدمت کردند.

تمدن بیان داشت: همیشه این جشن به صورت جداگانه در استانها برگزار می شده است ولی امسال دولت تصمیم گرفته این جشن را به صورت یکجا برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت استانداری نیز تأمین امنیت کامل برای برگزاری مراسم است.