به گزارش پارس ، سید محمد حسینی در گفت وگو با فارس درباره افزایش نظارت ها برای جلوگیری از جهت گیری رسانه ها در روزهای فراسوی انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در این باره اولین جلسه را با مدیران مسئول، خبرگزاری ها و برخی از پایگاه های خبری برگزار کرده ایم و در آینده نیز این جلسات ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد در تعامل با رسانه ها است، افزود: بر همین اساس مصوباتی را که توسط دستگاه ها و مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد را به رسانه ها ابلاغ می کنیم.

حسینی در ادامه بیان داشت: در این زمینه تجربیات متعددی داریم. مدیران مسئول و روزنامه نگاران می توانند به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات کمک کنند.

وی بیان داشت: البته امیدواریم که همه کاندیداها به قوانین پایبند باشند و توسط رسانه ها یک فضای عقلانی و خوبی در کشور در زمان انتخابات برقرار شود.

وی متذکر شد: این فضا نباید به شکلی باشد که از حد و مرزها در زمان انتخابات عبور کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: نباید تخریب کاندیداها در دستور کار قرار گیرد و نیز نباید فضای تیره و تار از کشور ارائه شود. از این امر باید جلوگیری کرد چرا که به زیان کشور است.

حسینی ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم برنامه های کاندیداها را پوشش دهیم و اخلاق انتخاباتی را توسط رسانه ها ترویج کنیم.

وی بیان داشت: میزان اقبال مردم در زمان انتخابات به مطبوعات بیشتر از هر زمان دیگری است. چرا که مردم علاقمند و پیگیر مسائل کلان کشور هستند.

حسینی اضافه کرد: این زمان فرصت خوبی برای مطبوعات است تا از فضای موجود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: مطبوعات می توانند در این زمان آگاهی مردم را نسبت به مسائل روز ارتقا دهند و در عین حال می توانند پایبندی آنان را نیز به قوانین افزایش دهند.