به گزارش پارس پدرام پاک آئین، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به ابهامات درباره نحوه پرداخت هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران در روزهای پایانی سال گذشته گفت: هر خبرنگاری که گواهی اشتغال به کار در رسانه و شماره حساب سیبای خود را در سامانه سمان درج و ثبت کرده است، هدیه روز خبرنگار را در سال ۹۱ دریافت کرده است.

وی افزود: خبرنگارانی که این هدیه به حسابشان واریز نشده، یکی از سه اشکال زیر را در روند تکمیل مدارکشان داشته اند؛ یا شماره حسابشان اشتباه بوده، یا شماره حسابشان تکراری بوده که در هر دوی این موارد، بانک پاسخ منفی به درخواست می دهد و یا اینکه ثبت نام کرده اند و گواهی ثبت نام هم در سایت درج کرده اند اما گواهی از رسانه ای داشته اند که مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها ندارد و قانوناً و رسماً رسانه نیست.

پاک آئین اضافه کرد: گرچه برای صدور کارت خبرنگاری، پیوست کردن تصویر آثار و سایر مدارک مربوطه که تشریح آن در سایت سمان هست، لازم است، ولی ما در بحث مربوط به هدیه رئیس جمهوری اصلاً بخش آثار خبرنگاران را لحاظ نکرده ایم و به دو فاکتور شماره حساب سیبا و گواهی اشتغال به کار در یک رسانه دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها اکتفا کرده ایم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفته گذشته از اداره امور خبرنگاران وابسته به اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، برای کسانی که شماره حساب خود را در سامانه سمان اشتباه درج کرده اند، پیامکی ارسال شده تا برای تصحیح این اشتباه اقدام کنند و پس از این کار، هدیه رئیس جمهور به آنها هم تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: ما فهرست این شماره حساب های صحیح را به نهاد ریاست جمهوری خواهیم داد و آنها کار پرداخت را انجام خواهند داد.

پاک آئین اضافه کرد: فرصت انجام این کار تا چهارشنبه هفته جاری است.

بر اساس این گزارش، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور پس از آخرین نشست هیئت دولت در سال ۹۱ در جمع خبرنگاران از پرداخت هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران خبر داد و گفت: « مبلغ هدیه ریاست جمهوری ۴۰۰ هزار تومان است که به حساب خبرنگاران واریز می شود» . این هدیه به حساب تعداد کثیری از خبرنگاران و همچنین برخی افراد شاغل در رسانه ها که عنوان خبرنگار ندارند و در مشاغل اداری و خدماتی آنها مشغول به فعالیت هستند، واریز شده اما هنوز تعدادی از خبرنگاران آن را دریافت نکرده اند.