به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اینترنت سرویس جهانی است که شبکه های کامپیوتری را در اقصی نقاط جهان با پروتکل و زبان مشترک انتقال داده TCP/IP به یکدیگر متصل می کند و زمینه دسترسی میلیاردها نفر از مردم در سرتاسر کره جهان را به داده های موجود بر روی شبکه عظیم خود فراهم می آورد.

بخش های مختلفی چون ارگان های خصوصی، دولتی، آموزشی، تجاری و بخش های منطقه ای و محلی توسط این زبان واحد قادر به کشف اطلاعات مورد نیاز خود و ارتباطات مستقیم با یکدیگر هستند.

نحوه دسترسی ها هم توسط استاندارد و الگوهای خاصی چون مبتنی بر کابل، بی سیم، فیبر نوری است.

طبق آمار مخابره شده از مرکز جهانی آمار ارتباطات تا نیمه دوم سال ۲۰۱۲ گفته شده برخلاف آماری که کاربران اینترنت را دو میلیارد نفر تخمین زده، شاید تنها در حد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر بر روی این شبکه حضور داشته باشند که به صورت فعال کار می کنند و مابقی آمار شاید تنها یکبار در یکی دو ماه به اینترنت متصل شوند که نباید این موضوع را جزو آمار آورد.

بر اساس این آمار که ۷۸ درصد مردم ایالات متحده را نیازمند تعامل با اینترنت به صورت روزانه و هفتگی دانسته، برای اثبات جایگاه قدرتمند ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان سایر ابداعات در راستای تکنولوژی رادیو و تلویزیون هرکدام برای به دست آوردن ۵۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا به ترتیب زمانی معادل با ۳۸ و ۱۳ سال را اختصاص دادند اما اینترنت ظرف ۴ سال توانست به این رکورد برسد.

این موضوع حاکی از نیاز اطلاعاتی و افزایش سواد در بین مردم جهان دارد.

تا نیمه دوم سال ۲۰۱۲ حدود ۸۰ درصد از کل پست های الکترونیکی را اسپم ها تشکیل می دادند و ۸۰ درصد مجموع کل عکس های منتشر شده بر روی این شبکه عظیم اطلاعاتی هم مربوط به محتوای مستهجن بوده که در نوع خود آمار بسیار بالا و تعجب برانگیزی هست.

در این آمار، میزان ثبت دامنه های جهانی به صورت ماهانه بیش از یک میلیون در نظر گرفته شده است.

این آمار اشاره ای به ویژگی های استفاده کنندگان از اینترنت در سال ۲۰۱۰ نیز داشته و گفته از بین هر ۸ زوج، یک زوج در ایالات متحده به صورت آن لاین مشاهده شده اند.

آمار این مؤسسه نشان می دهد تا نیمه دوم سال ۲۰۱۲،۷۴ درصد از کل مردم آمریکای شمالی، ۶۱ درصد از مردم استرالیا/اقیانوسیه، ۵۳ از مردم اروپا، ۳۱ درصد از مردم آمریکای لاتین، ۲۸ درصد از مردم خاورمیانه، ۱۹ درصد از مردم آسیا و ۶.۵ درصد از مردم آفریقا از اینترنت استفاده می کرده اند.

با این حال براساس قومیت ها، ۷۳ درصد از آسیایی تبارها استفاده کنندگان اصلی از اینترنت بوده اند و بعد از آن ها، سفیدپوستان با ۶۹ درصد، سیاه پوستان با ۵۱ درصد و اسپانیایی ها با ۴۸ درصد قرار گرفته اند.

این آمار می افزاید که میانگین استفاده هر کامپیوتر در ماه ۶۶ ساعت، میانگین زمان سپری شده در فیس بوک در ماه ۷ ساعت و میانگین زمان سپری شده برای تماشای ویدئو بر روی اینترنت ۳ ساعت بوده است.

کل جست وجوهای وب در هر ماه در ایالات متحده نیز ۱۱ میلیارد و تعداد ایمیل های ارسالی در یک روز نیز ۲۱۰ میلیارد در نظر گرفته شده است.