به گزارش پارس به نقل از فارس، نشست خبری سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع نمایشگاه تخصصی عملکرد دستاوردهای این وزارتخانه در سالن سینمایی ارشاد برگزار شد.

سیدمحمد حسینی در این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، درباره اینکه با توجه به اینکه در ماههای پایانی مسئولیت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید فکر می کنید چه کار فرهنگی بر زمین مانده ای همچنان باقی است که نتوانسته اید به آن جامه عمل بپوشانید گفت: از فردا نمایشگاه « رهتوشه» در سالن وحدت آغاز به کار می کند. این نمایشگاه را برپا کردیم تا کارهای انجام داده وزارتخانه را به نمایش بگذاریم کارها و اموری که در بنیادهای مختلفی چون بنیاد ادبیات داستانی، مد و لباس و… برگزار شد همه و همه نشاندهنده آن است که ما در آغاز راه هستیم.

وی ادامه داد: اگر دفاتر انجمن سینمای جوان و یا کانونهای مساجد را فعال تر می کنیم قطعاً باید حمایت های جدی هم در راستای آنان از جوانان داشته باشیم البته بخشی از امور مبتنی بر اعتبارات است و بخشی هم به دامنه گسترده کارها بازمی گردد. امروزه دنیا تشنه فیلم ها و فرهنگ ایرانی است، در ایام نوروز در این راستا گروه های فرهنگی به ۲۵ کشور اعزام شدند که نشانه استقبال دنیا از فرهنگ ماست که باید به این موارد نیز پاسخ دهیم.

وزیر ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: البته کارهای زمین مانده فراوانی وجود دارد بخشی به اعتبارات و عدم اختصاص آن به بخش فرهنگی و هنر بازمی گردد که از ابتدای انقلاب هم این مهم مشاهده می شود در حالی که این موضوع می تواند اثربخش باشد. مثلاً در شهرستان گتوند زادگاه قیصر امین پور بود یک مجتمع فرهنگی و هنری کوچکی افتتاح کردیم که باعث شور و شعف فراوان میان جوانان شد. گاهی یک اعتبار اندک اختصاص یافته به این پروژه فرهنگی بازتاب خیلی مثبتی دارد اما معمولاً اولین جایی که اعتبارات کمی را به آن اختصاص می دهیم فرهنگ است در حالی که اگر واقعا ما می خواهیم کارهای خوب را بهبود بخشیم باید توجه به فرهنگ صورت گیرد اگر فرصت شود در اواخر دوره کنونی لیستی از کارها را برای ادامه دهندگان این راه ارائه می کنم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤال دوم فارس درباره کمیت بودجه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و وعده سال گذشته معاون اول رئیس جمهور مبنی بر افزایش هشت برابری آن گفت: امسال یازدهمین دوره جشنواره بین امللی امام رضا (ع) برگزار می شود. جناب آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در سخنان خود به افزایش بودجه این جشنواره به مبلغ ۴ میلیارد تومان خبر دادند و قول دادند بودجه افزایش یابد در حالی که آنچه معاونت برنامه ریزی به مجلس ارائه کرده جهشی در این اعتبار مشاهده نشد اما امیدواریم به این جشنواره و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری عنایت ویژه ای انجام شود.

وی در پایان افزود: در صندوق توسعه برای تمامی بخش ها بودجه ای در نظر گرفته شده چه خوب که در بخش فرهنگ این اختصاص بودجه را می بینیم البته باید توجه داشت که نباید تنها به صنعت و امور عمرانی بخشی را اختصاص دهیم چرا که فرهنگ نیز مهم شمرده می شود.