به گزارش پارس ، اکبر عالمی امروز در گفت وگو با فارس در آمل اظهار داشت: المپیادهای علمی یکی از بزگترین میادین جدی برای رقابت دانش آموزان است که مرحله نخست آن در سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان به پایان رسید.

وی با اعلام اینکه امسال ۸ هزار و ۸۹۴ دانش آموز مازندرانی در المپیاد علمی شرکت کردند، افزود: پس از پایان مرحله نخست و اعلام نتایج آن ۴۵۵ نفر به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

عالمی با بیان اینکه در کل کشور حدود ۹ هزار دانش آموز در مرحله دوم المپیاد علمی با هم رقابت دارند، تصریح کرد: در پایان این رقابت ها ۲۸۰ نفر به عنوان تیم ملی دانش آموزی ایران به اردوی آماده سازی جهت معرفی نفرات برتر به مسابقات برون مرزی می روند.

به گفته رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران، این المپیاد در هفت رشته درسی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، نجوم، ادبیات و کامپیوتر دنبال می شود که به طور میانگین در هر رشته ۴۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

وی در مورد زمان برگزاری مرحله دوم این مسابقات گفت: مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزی ۱۰ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود و دانش آموزان برتر در سه مرحله از المپیاد با هم به رقابت می پردازند تا در نهایت ترکیب نهایی تیم ملی دانش آموزی ایران اسلامی مشخص شود.

عالمی در پایان تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از دانش آموزان المپیادی مازندران در مرکز استعدادهای درخشان شهرستان آمل مشغول گذراندن دوره های مختلف آموزشی هستند که در روزهای گذشته با حضور امیری مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از روند آموزش این دانش آموزان بازدید داشتیم.