به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، سرهنگ حسن مهری با اشاره به آماده باش پلیس فرودگاه های کشور در ایام نوروز، گفت: به منظور خدمت رسانی به مسافران نوروزی، قرارگاه فرعی « ابوذر» در سطح فرودگاه های کشور تشکیل شد و در این مدت، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر پروازی اعم از داخلی و خارجی از طریق فرودگاه های کشور تردد کرده اند.

کشف۱۱۴ هزار دلار قاچاق در فرودگاه های کشور در نوروز امسال

وی از کشف ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر در سطح فرودگاه های کشور در نوروز امسال خبر داد و گفت: بیش از ۵ کیلوگرم این کشفیات تریاک بود.

رییس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی کشفیات موادمخدر در مقایسه با سال گذشته؛ افزایش هزینه جرم، سختگیری مأموران این پلیس و کاهش حجم مسافران را از عوامل کاهش کشفیات مواد مخدر در ایام نوروز برشمرد و از دستگیری سارق بار مسافر توسط پلیس فرودگاه خبر داد و گفت: در نوروز امسال، ۱۱۴ هزار دلار قاچاق از مسافران در سطح فرودگاه های کشور کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه در نوروز امسال را ۳۰۶ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۷۳ درصد افزایش داشته است.

صحت عمل و امانتداری عملکرد شاخص مأموران پلیس فرودگاه های کشور

مهری، صحت عمل و امانتداری مأموران پلیس فرودگاه های کشور را عملکرد شاخص آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مأموران پلیس فرودگاه مشهد حین چک و کنترل بار مسافران پرواز خروجی به مقصد کرمان، با مشاهده یک کوله پشتی به جا مانده در این خط پروازی، تعداد ۶۰ قطعه طلا به ارزش ۷۰ میلیون تومان پیدا کرد که پس از انجام تحقیقات، صاحب آن را شناسایی و اموالش را به وی بازگرداند.

وی یادآور شد: همچنین مأامور پلیس فرودگاه مهرآباد، کیف دستی به جامانده از مسافر خط پروازی کیش که در داخل آن بالغ بر ۵ میلیون تومان پول نقد و مدارک شناسایی بود با استفاده از مدارک موجود، کیف را به صاحبش بازگرداند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از اعزام ۲۰۸ هزار و ۵۱۰ نفر به عمره مفرده از ابتدای عملیات حج تا ۲۲ فروردین ماه ۹۲ خبرداد و خاطرنشان کرد: تاکنون، ۱۶۴ هزار زائر بیت الله الحرام پس از انجام مناسک حج با ۴۸۹ خط پروازی به کشور بازگشتند.

وی بر ممنوعیت حمل موادمخدر حتی به میزان یک گرم و همچنین متادون و ترامادول از سوی زائران بیت الله الحرام تاکید و تصریح کرد: در صورت کشف مواد مزبور، پلیس علاوه بر جلوگیری از ادامه سفر، گذرنامه مسافر مزبور را توقیف و بلیط وی را پس از اخذ به سازمان حج و زیارت تحویل می دهد.

تاکید فرمانده پلیس فرودگاه های کشور بر ارتقاء توانایی پلیس و داشتن پلیس حرفه ای

سرهنگ مهری، مبارزه با انواع جرائم را وظیفه ذاتی پلیس فرودگاه برشمرد و به پلیس گفت: مبارزه با قاچاق انواع کالا و ارز، موادمخدر، مفاسد اجتماعی و فرهنگی از وظایف این پلیس به شمار می آید.

وی بر ارتقاء توانایی پلیس و داشتن پلیس حرفه ای، ارائه آموزش های لازم و تخصصی و نیز برنامه ریزی در راستای ارتقاء مهارت مأموران پلیس فرودگاه های کشور تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر تعامل و همکاری پلیس فرودگاه با دیگر نهادهای امنیتی و فرودگاه به منظور حفظ نظم و امنیت پایدار در صنعت هوانوردی، تصریح کرد: داشتن اخلاق و رفتار اسلامی پلیسی با مردم، ارتقاء امنیت اخلاقی و برخورد قاطع نسبت به پیشگیری از جرائم در حوزه فرودگاه ها، جلوگیری از حمل موادمخدر و کالای قاچاق در صنعت هوانوردی از برنامه های این پلیس در سال ۹۲ است.

برنامه های پلیس فرودگاه در سال ۹۲

رییس پلیس فرودگاه های کشور ادامه داد: همچنین، استقرار پلیس در فرودگاه جزیره ابوموسی، راه اندازی و افتتاح ساختمان پلیس فرودگاه اصفهان و نیز پلیس راهور در فرودگاه امام و نیز تکمیل و استقرار پلیس در فرودگاه پیام از دیگر برنامه های این پلیس در سال ۹۲ به شمار می آید.

مهری تجهیز پلیس آگاهی فرودگاه های مشهد، شیراز، اصفهان و بندرعباس به دستگاه انگشت نگاری دیجیتال (لایو اسکن) ، بهره برداری از دوربین های مداربسته در فرودگاه های جدید التاسیس و ارتقاء سیستم های مذکور در سایر فرودگاه ها را برنامه های این پلیس در سال جاری عنوان کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه استحفاظی فرودگاه، حفظ نظم و امنیت، ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران و بار همراه آنان از اقدامات پیشگیرانه این پلیس به شمار می آید.