به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این بازیگر متولد ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان است و از سال ۱۳۲۷ با نمایش « هیاهوی بسیار برای هیچ» فعالیت بازیگریش را آغاز کرد و در سال ۴۳ با فیلم « شب قوزی» وارد سینما شد.

وی ایفاگر نقش های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها می توان به فیلمهای « خشت وآینه» ، « آقای هالو» ، « رگبار» ، « صادق کرده» ، « شطرنج باد» ، « کمال الملک» ، « مردی که موش شد» ، « کفش های میرزا نوروز» ، « مادر» ، « پول خارجی» ، « دلشدگان» ، « روز واقعه» ، « ناصرالدین شاه اکتورسینما» ، « خسوف» ، « زیردرختان زیتون» ، « غزال» و مجموعه های « دایی جان ناپلئون» ، « هزاردستان» ، « افسانه سلطان وشبان» ، « سربداران» ، « گرگ ها» ، « پدرسالار» و « روشن تر از خاموشی» اشاره کرد.

این بازیگر بعد از سالها کم کاری در فیلم « فرزند صبح» مقابل دوربین رفت و ایفاگر نقش کوتاهی بود که تا به امروز آخرین فعالیت بازیگری اش محسوب می شود.

محمدعلی کشاورز در معدود گفت وگوهای تفصیلی که داشته است در سال ۸۶ پاسخگوی سوالات خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شد و درباره ی نزدیک به ۶۰ سال حضورش در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون سخن گفت.

در آن گفت وگو نکات قابل تاملی از سوی این هنرمند مطرح شده بود که بازخوانی بخشی از آنها قابل تامل است.

بخشی از نکات و صحبت های محمد علی کشاورز:

* کنکور پزشکی دادم و قبول شدم ولی در سالن تشریح که رفتم دیدم به روحیات من نمی خورد و انصراف دادم.

* از میان فیلمهایم کارهایی را که با علی حاتمی کرده ام را خیلی دوست دارم.

* سناریو هزاردستان را بصورت کامل دارم و می خواهم اگر خانواده علی حاتمی راضی باشند آنرا چاپ کنم تا مردم ببینند حاتمی در سریال نوشتن چه تکنیکی داشت.

* هیچ گاه جزو هیچ گروه و دسته سیاسی و غیرسیاسی نبودم و به نظر من هنرمند باید بیشتر به اصل خود کار فرهنگ و سرزمین خودش فکر کند.

* احمد رسول زاده که در بسیاری از کارهایم به جای من صحبت کرده صدایش بسیار شبیه من است و موقعی که با او صحبتم می کنم انگار با خودم صحبت می کنم.

* با اکثر کارگردانهای مطرح کار کرده ام و از میان آنها با علی حاتمی چون هم دانشکده بودیم خیلی راحت بودم اما از همه بهتر فرخ غفاری بود که رهبری خیلی خوبی داشت ضمن آنکه بازیگر خیلی خوبی هم بود و در کمدی نظیر نداشت.

به گزارش ایسنا، محمد علی کشاورز که طی چند سال گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت، این روزها در منزل استراحت می کند.