به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف که به منظور شرکت در مراسم عزاداری دخت نبی مکرم اسلام (ص) در هیئت مروجین نهج البلاغه اهواز حضور یافته بود، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طی سخنانی، وجه مشترک تمامی اقوام و مردم ایران را محبت اهل بیت (ع) خواند و گفت: حضرت فاطمه (س) اولین شهیده راه ولایت و امامت بود و انشاءالله همه باید با هم راه آن حضرت را بپیماییم و در مسیر آن حضرت حرکت کنیم.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام (ص) حق معنوی بزرگی بر گردن ما دارد و آن این است که اهل بیت پیامبر را یاری دهیم و در مسیر اهل بیت (ع) حرکت کنیم؛ اهل بیتی که ما را با هدایت قدسی، به سمت زندگی توام با معنویت رهنمون می کنند. از بزرگان ما اینگونه روایت است که هرکه رضایت حضرت فاطمه (س) را به دست آورد رضایت خداوند و پیامبر (ص) را به دست آورده و هر که غضب آن حضرت را به دست آورد، به غضب خدا و پیامبر (ص) رسیده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به شجاعت و ولایتمداری مردم خوزستان گفت: من خوزستانی نیستم، اما بهترین روزهای زندگی ام را در خوزستان سپری کرده و اولین روز زندگی مشترک خود را در نیز در ۲۲ سالگی اینجا آغاز کردم.

وی خوزستان را چه در تاریخ مبارزه با انگلیس و چه در دوران دفاع مقدس، سرشار از رشادت و فداکاری توصیف کرد و ادامه داد: تاریخ خوزستان روشن و شفاف است و ظرفیتی که در این سرزمین وجود دارد بر هیچ کس پوشیده نیست. برای اینکه کشوری قدرتمند در همه ابعاد داشته باشیم، قطعا خوزستان استانی است که عناصر مهم یک حرکت جدی و اساسی برای حل مشکلات کشور و استان را در خود دارد.

شهردار تهران با اشاره به دوران دفاع مقدس، خوزستان را منطقه ای غنی از نیروها و عوامل انسانی ارزیابی کرد و ادامه داد: این خطه مردمانی خونگرم، متعهد، با اخلاص، به همراه دانشگاه خوب و مدیران لایق در خود دارد که بنده توفیق داشتم در مقاطع مختلف با آنها کار کرده ام؛ چنین سرمایه انسانی از تمام قبایل و قومیت ها در استان وجود دارد.

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: برای حرکت جدی و اساسی در کشور نیازمند دو عنصر امکانات مادی و طبیعی هستیم. امروز در خوزستان کدام یک را نداریم؟ حاصل خیز ترین زمین ها، بیشترین آب ها، معادن، نفت و گاز و هر آنچه برای حرکت جدی در کشور نیاز است در این استان وجود دارد. البته در کنار ظرفیت ها، مشکلاتی نیز وجود دارد و محیط زیست، کشاورزی و صنعت از مشکلات جدی این استان است.

وی افزود: بی انصافی است اگر بگوییم کاری انجام نشده است؛ کارهای زیادی انجام شده، اما در حد و بضاعت و توانشان. حرف ما این است که به توان مدیریتی و بضاعت بیش از این نیاز است. ما منتقد و معترض نیستیم؛ حرف ما این است که وقتی امکانات وجود دارد، چرا باید اینگونه باشد؟ این دیگر معضل کمبود امکانات و منابع نیست، این ضعف مدیریت است.

قالیباف خاطر نشان ساخت: امروز اگر در کشور بی کاری، تورم و گرانی که دشمنان نیز از همین نقطه به ما می تازند، وجود دارد نیازمند این است که افرادی مدیرتر، لایق تر و کسانی که بتوانند با مدیریت بهتر و استفاده از خرد جمعی کار درست انجام دهند وجود داشته باشند.

شهردار پایتخت با تاکید بر تمرکز زدایی و تجربه موفق مدیریت شهری در واگذاری امور محلات به شهروندان تهرانی، گفت: در هر استان باید اجازه دهیم وقتی نیروی لایق وجود دارد، خود آن ها در امور شرکت کرده و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه مشکل امروز ما عدم وجود مدیریت جامع، کامل و جامع نگر است که در اوج امکانات دچار مشکلات عدیده هستیم، ادامه داد: باور دارم که اگر ما بتوانیم خوزستان را به درستی بسازیم، اقتصادش را احیا کنیم و آن را بر بستر مناسب قرار دهیم، دو کار بزرگ انجام داده ایم؛ هم خوزستان را ساخته ایم و هم ایران را. یکی از برنامه های بنده در همین نکته است؛ اگر خوزستان ساخته شود، می تواند کشور را نیز بسازد.

قالیباف با اشاره به معضلات باقی مانده از جنگ در خرمشهر با وجود گذشت ۳۵ سال، عنوان داشت: با توجه به وضعیتی که در خوزستان وجود دارد، خوزستان می تواند به درستی ساخته شود.