به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد عطاءالله سینکایی با اشاره به دستگیری دو جوان زورگیر در منطقه شاد آباد گفت: ساعت ۱۷ روز ۲۰ فروردین ماه بنابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ وقوع یک فقره سرقت در خیابان وثوقی داخل بوستان لادن به کلانتری ۱۵۱ یافت آباد اعلام شد و با توجه به حساسیت، موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اعلام این خبر ماموران گشت ۱۱۰ این یگان بلافاصله به محل اعزام شده و به بررسی موضوع پرداختند، در همین حین مرد جوانی هراسان و نگران خود را به واحد گشت رساند و ضمن معرفی خود به نام « مرتضی» به ماموران گفت که دقایقی پیش در حالیکه بر روی نیمکت نشسته و سرگرم خواندن روزنامه بوده ناگهان دو جوان در سمت چپ و راست وی نشستند و از او درخواست سیگار کردند.

سرهنگ سینکایی ادامه داد: مرد جوان به آنها گفته من سیگاری ندارم و آنها گفتند پس به ما پول بده که با مشاهده چنین وضعیتی از آنها جدا شده و محل را ترک کرده است.

وی افزود: شاکی هنوز چند دقیقه ای از آنان فاصله نگرفته بوده که ناگهان آن دو جوان از پشت سر به وی حمله کرده و دیگری با تهدید چاقو ضمن ضرب و شتم، گوشی موبایل مرد جوان را به زور به سرقت می برند.

به دنبال اظهارات مالباخته ماموران پس از اینکه از صحت گفته های وی مطمئن شدند ضمن گرفتن مشخصات ظاهری سارقان بلافاصله موضوع را از طریق مرکز پیام کلانتری به تمامی واحد های گشتی مستقر در سطح محدوده اطلاع داده و عملیات طرح مهار را به اجرا گذاشتند.

هنوز چند دقیقه ای از اجرای طرح مهار نگذشته بود که یکی از واحدهای گشتی با توجه به مشخصاتی که از متهمان در اختیار داشت آنان را در یکی از خیابان های منطقه رویت کرده و در صدد دستگیری آنان بر می آید.

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد ادامه داد: متهمان که از حضور پلیس آگاه شده بودند پا به فرار گذاشته و به سرعت متواری شدند که در نهایت طی یک تعقیب و گریز کوتاه پلیسی هر دو متهم دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شدند.

وی تاکید کرد: با انتقال متهمان به کلانتری آنان در یک مواجهه حضوری از سوی شاکی مورد شناسایی قرار گرفته و در نهایت علی رغم انکار هرگونه اعمال مجرمانه در بازجویی های پلیسی لب به سخن گشوده و به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف کردند.

رئیس کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان که دو جوان ۱۹ و ۲۱ ساله به نام های « محمدرضا» و « علیرضا» هستند برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرائم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفته است.