به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، شریعتی در کارگاه آموزشی درخصوص نحوه استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در این طرح مردم ابتدا پزشک خانواده خود را انتخاب نموده، پزشک هم مراقبت های لازم را براساس بسته های خدمتی ارائه می دهد. پزشک بر اساس عملکرد و تعداد بیماران تحت پوشش مورد ارزشیابی قرار می گیرد. در حقیقت پزشک خانواده همه مراجعات را در فاز اول به طور ۱۰۰ درصد مورد پذیرش قرار می دهد. فقط تنها گروهی که بدون ویزیت وارد نظام سلامت می شوند بیماران اورژانسی هستند.

به گفته وی، در این طرح سازمان های بیمه گر منابع مالی را در اختیار ما قرار می دهند، مبنی بر اینکه ما به مردم سرویس و خدمات ارائه دهیم.

شریعتی در ادامه توضیح داد: در این طرح ۱۱ هزار و ۸۲۰ تومان سرانه تعیین شده است که بیمه درصدی را به سطح یک و درصدی را به سطح دو اختصاص می دهد.

وی تصریح کرد: جهت ارائه خدمات به طور شبانه روزی هر ۱۰ پزشک خانواده یک مجموعه را تشکیل می دهند.

همچنین بهرامی، مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: دستورالعمل پزشک خانواده دارای اشکالات فراوانی می باشد که بندهای زیادی به عنوان اشکالات طرح، توسط این اداره کل شناسایی و تدوین شده و جهت اصلاح فرایندهای آن به سازمان بیمه سلامت ارائه شده است.

بهرامی افزود: با وجود مخالفت هایی که از طرف برخی پزشکان صورت گرفته ما در اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه هستیم.

شریعتی در پاسخ به سوالات دکتر بهرامی اظهار کرد: این نسخه ابهامات زیادی دارد ما با مسوولین سازمان بیمه سلامت درخصوص رفع ابهامات این دستورالعمل جلسه ای برگزار کردیم و مواردی را تغییر دادیم. در استان قزوین با توجه به آمار جمعیت تقریباً هر پزشک ۳۰۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و باتوجه به میزان سرانه ۱۱ هزار و ۸۲۰ تومان تقریباً هر پزشک بطور متوسط ۹ میلیون درآمد خواهد داشت که مقداری به عنوان هزینه اجاره، هزینه منشی، لوازم مصرفی صرف و تقریباً ۶.۵ میلیون تومان هم به عنوان درآمد خالص پزشک خواهد بود.

وی یادآورشد: در این استان ذخیره منابع نخواهیم داشت اما مدل کامل خواهد شد.