به گزارش پارس ، مرتضی حیدری، مشاور اقتصادی مدیر عامل و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو با فارس درباره تولید عروسک های « دارا و سارا» طی سال جاری، بیان داشت: وارد کردن این عروسک ها از کشور چین به ایران هیچ مشکلی برای کانون ایجاد نمی کند، اما تلاش داریم تا این عروسک های ایرانی را در کشور تولید کنیم.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هیچ علاقه ای برای ورود عروسک های « دارا و سارا» از چین به ایران ندارد و اگر تاکنون نیز در این باره تأمل کرده است برای فراهم کردن زمینه های تولید این عروسک ها در داخل کشور بوده است.

حیدری ادامه داد: در این راستا روز شنبه آینده برخی از مدیران کانون با مدیر صنایع آموزشی وزارت آموزش و پرورش جلسه ای پیرامون نخستین مذاکرات برای تولید عروسک های « دارا و سارا» و سایر عروسک های ایرانی در کشور برگزار خواهد کرد که امیدواریم به نتیجه برسد.

* عروسک های دارا و سارا در کشور تولید می شوند نه در چین

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سفارش تولید عروسک های « دارا و سارا» به کشور چین از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لغو شده است، گفت: هیچ مشکلی برای خرید عروسک های « دارا و سارا» از کشور چین وجود ندارد به گونه ای که تاکنون در ۲ مرحله ویزای بنده برای سفر به کشور چین آماده شده بود، اما به دلیل اعتقاد بر تولید این عروسک ها در کشور، از رفتن به سفر صرف نظر کردم.

مشاور اقتصادی و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: دیگر علاقه ای به ورود عروسک های « دارا و سارا» از کشور چین به ایران نداریم بلکه درصدد تلاش برای تولید عروسک های ایرانی در کشور هستیم.

* ۲۴ فروردین؛ برپایی مذاکرات اولیه تولید عروسک های دارا و سارا در کشور

وی اضافه کرد: مدیر و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید عروسک های « دارا و سارا» معتقدند که تولید این عروسک ها باید در کشور صورت گیرد به همین منظور روز شنبه ۲۴ فروردین سال جاری مذاکرات اولیه در صنایع آموزشی وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد گرفت.

حیدری در پاسخ به پرسش دیگر که آیا امکان اینکه این عروسک ها طی سال جاری در کشور تولید شوند، وجود دارد؟ ، عنوان کرد: تلاش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر همین تفکر است به نوعی که با اتخاذ همین تصمیم با یک هیأت متخصص و کاردان در جلسه روز شنبه حضور خواهیم داشت و به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در تولید عروسک های « دارا و سارا» در کشور رخ ندهد بر حسب مذاکرات اولیه ای که صورت خواهد گرفت، امکان تولید این عروسک های در کشور امکان پذیر خواهد بود.