به گزارش پارس به نقل از فارس از بوشهر، سعید کشمیری جمعه شب در حاشیه عیادت خبرنگاران از مجروحان زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس با اشاره به نحوه خدمات رسانی بیمارستان شهدای خلیج فارس به مجروحان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع زلزله، اورژانس را از بیماران معمولی خالی کرده و اورژانس دیگری برای آنان در نظر گرفتیم و دو ساعت پس از زلزله نخستین بیماران به بیمارستان شهدای خلیج فارس آمدند.

وی بیان کرد: تا صبح فردای نخستین روز زلزله ۸۴ مجروح زلزله به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل و برخی سرپایی مداوا شدند، اما تمام مجروحان حداقل یک روز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری بودند.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس تصریح کرد: عمده آسیب ها شکستگی دست، پا، لگن و ران بوده که درمان های لازم برای آنان صورت گرفته است.

کشمیری با بیان اینکه اکنون موضوع مراقبت از این مجروحان در دستور کار است، گفت: به دلیل شکستگی هایی که این مصدومان داشتند اکنون مراقبت های ویژه نیاز دارند که با جدیت بیشتری آن را انجام می دهیم.

وی گفت: هم اکنون ۳۵ مجروح زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری و تحت درمان هستند و خانم ۶۰ ساله که در آی سی یو بوده و وضعیت خوبی هم ندارد، به کما رفته هر چند وضعیت هوشی وی نسبت به روزهای گذشته بهتر شده و به ضریب ۸ رسیده است.

کشمیری بیان کرد: برای همراهان مجروحان نیز اتاق های ویژه با امکانات لازم در نظر گرفتیم تا در کنار مجروحان خود باشند.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس خاطرنشان کرد: کمبود خون هم نداریم و پرسنل بیمارستان شهدای خلیج فارس با تمام توان در خدمت مجروحان و سایر بیماران هستند.