به گزارش پارس به نقل از فارس، سالار عبداللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: انتظار داریم همانطور که مردم در کار امداد و نجات همکاری کردند در امر بازسازی نیز با مسئولان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در همین راستا بنیاد مسکن استان بوشهر اقدام به اعزام هشت اکیپ کارشناسی و ۴۰ مهندس مجرب برای ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی کرده که همزمان با انجام عملیات آواربرداری کار کارشناسی ارزیابی خسارت نیز پایان یابد و کار ساخت از هفته آینده آغاز شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: علاوه بر واحدهای مسکونی تخریب شده تخریب های جدید در اثر پس لرزه ها نیز به آنها اضافه می شود.

عبداللهی بیان کرد: نیرو و امکانات بنیاد مسکن استان بوشهر از همان ساعات اول حادثه به منطقه اعزام شدند و هم اکنون کار بازگشایی همه معابر خاتمه یافته و آواربرداری منازل تخریب شده برای خروج وسایل باقی مانده نیز در دست انجام است.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کاکی، شنبه، بادوله و روستاهای چاهگاه، امام آباد، سنا، تلخو، کردلان، باغان، درویشی و طسوج آماربرداری شده اند و تخریب های ناشی از پس لرزه های بعدی نیز به این آمار افزوده می شود.

عبداللهی گفت: تلاش می شود با توانمندسازی مردم، مصالح را در اختیارشان بگذاریم تا به شکل مهندسی منازل جدید ساخته و قبل از تابستان در آن مستقر شوند.

وی متذکر شد: براساس آخرین تصمیم دولت ۱۵۰ میلیون ریال وام کم بهره و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای مناطق زلزله زده دشتی درنظر گرفته شده است که ۳۰ شیت نقشه برای ساخت وساز منازل جدید زلزله زدگان در متراژهای ۶۰ تا ۸۰ متر موجود است که براساس درخواست مالکان، اقدام می شود.

عبداللهی در پایان عنوان کرد: خانواده های بی سرپرست و زیرپوشش نهادهای حمایتی هم که امکان ساخت وساز با تسهیلات تعیین شده را نداشته باشند، از طریق قرارداد سه جانبه اقدام به ساخت وساز برای آنها می کنیم.