به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، علی لاریجانی با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان قم دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش مهمی از مردمسالاری دینی است که باید کارهای مربوط به آن به درستی انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون با انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا کاری کرده است تا کارهای مردم به دست خود آنها انجام شود.

وی ادامه داد: بر حسب تجربه احساس می شود آنجاهایی که شوراهای شهر و روستای وزینی دارند توسعه و آبادانی شهرها رخ داده اما در جاهایی که اختلاف وجود دارد یا شوراها از تجربه کافی برخوردار نیستند و کارهای سیاسی انجام می دهند آبادی شهر می خوابد.

لاریجانی با بیان اینکه روح قانون تعیین کرده تا امورات اجتماعی و فرهنگی شهر و روستا با انتخاب شوراها از سوی مردم انجام شود تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شوراهای اسلامی شهر انتخاب شخص شهردار است که باید براساس این انتخاب فردی قوی انتخاب شود و بر این اساس آبادانی شهرها بر عهده شوراها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم تأکید کرد: شما با قصدی خیر وارد این عرصه شده اید و امیدوارم نتایج این فعالیت ها برای جمهوری اسلامی ایران خیر باشد و پرونده ای مثبت برای شما باشد.

وی با بیان اینکه باید مرّ قانون در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رعایت شود توضیح داد: شما نباید به خاطر امیال دیگران جهنمی شوید، چرا که شما وظیفه ای دارید که باید بر اساس قانون به آن عمل کنید و در انجام کار خود به خوبی قانون را مد نظر قرار دهید.

لاریجانی در بیان آسیب هایی در بخش انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آنجایی که به کار شوراها آسیب می زند جایی است که افراد انتخاب شده به دنبال منافع مادی و سیاسی خود باشند اما اینکه این افراد دارای سلایق مختلفی باشند اشکالی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای مرّ قانون بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: اجرای قانون در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جزء حقوق مردم است و عدم اجرای این قوانین باعث تضییع حقوق مردم می شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در تبیین استعلام های مربوط به کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: مراجعی که قرار است از آنها برای کاندیداها استعلام گرفته شود مشخص است که استعلام ها از این مراجع چهارگانه با عنوان سندی موجود است و اگر اعتراضی از سوی کاندیدایی وجود داشته باشد مشخص می شود.

وی ادامه داد: ممکن است در بررسی صلاحیت کاندیداها انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گزارشی درباره فردی بیاید که نمی توان به آن استناد کرد چون ممکن است درباره افراد در برخی جاها به ویژه شهرها و بخش های کوچک غرض ورزی هایی وجود داشته باشد که این غرض ورزی ها نباید ملاک تصمیم گیری باشد.

لاریجانی با بیان اینکه افراط و تفریط انسان را از مسیر حق گمراه می کند گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بنا است که همه افرادی که می خواهند به صحنه بیایند مگر آنکه دلیلی برای رد صلاحیت آنها وجود داشته باشد، به عنوان مثال اگر فردی براساس قانون تحصیلات مورد نظر را نداشته باشد نباید به عنوان کاندیدا در انتخابات حاضر شود.

وی خطاب به هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهر قم تصریح کرد: تفسیر شما در زمینه صلاحیت کاندیداها باید موثق و نظام یافته باشد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه در نزدیکی زمان ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم یادآور شد: باید زودتر معتمدین مربوط به هیأت اجرایی انتخابات انتخاب شوند و هیأت اجرایی به زودی تشکیل داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا جای کار سیاسی نیست، بلکه باید در این شوراها کار خدمتی انجام دهند و باید از همه سلایق در شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشته باشند چرا که این حضور اطمینان بخش رأی دهندگان است تا همه با هم در کنار یکدیگر کار کنند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتهدزاده رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خط کشی وجود داشته باشد گفت: خط کش ما در این انتخابات قانون است و اگر مرّ قانون انجام شود مشکلی پیش نمی آید.