به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، عباس عباس زاده اظهار کرد: در استانها دانشکده های پرستاری مامایی مشخص و فراخوان برای شرکت در این طرح داده شده است همچنین طرح پایش سلامت ایرانیان نیز برای مسئولان، روسای هیئت مدیره نظام پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکسی شرح داده شده است

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی در ۲۸ فروردین برای تشریح جزئیات طرح برای دست اندرکاران در تهران، ادامه داد: در این مرحله مهمترین کار برنامه ریزی و سازماندهی پایگاه ها و تیم های عملیاتی و در نهایت جمع آوری داده هاست.

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان با بیان اینکه حضور کارکنان پرستاری در این طرح داوطلبانه است، افزود: اما شرکت در این طرح برای دانشجویان پرستاری جزو واحدهای درسی آنها محسوب می شود.

عباس زاده با بیان اینکه نتایج حاصل از اجرای طرح در اختیار معاون بهداشتی وزارت بهداشت قرار می گیرد، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح نمایش توانمندی های جامعه پرستاری کشور در انجام خدمات سلامت در جامعه جمع آوری اطلاعات و داده ها و قرارگیری آن در اختیار متولیان سلامت است.

وی همکاری وزارت بهداشت را تاکنون مناسب برشمرد در ادامه بر ضرورت مشارکت و همکاری دانشکده های پرستاری مامایی، هیئت مدیره های نظام پرستاری، مسئولان دانشگاه آزاد، مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی و نیز حمایت همه جانبه وزارت بهداشت تاکید کرد.

مشاور علمی طرح پایش سلامت ایرانیان یادآور شد: ۲ پایه اصلی اجرای طرح پایش سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری هستند که تاکنون همکاری نزدیکی با هم داشته اند.