به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در جمع معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان تهران، گفت: از این پس نگاه به آموزش وپرورش باید نو و متحول باشد و به این مجموعه به عنوان یک جایگاه بزرگ پژوهشی نگریسته شود.

وی با توصیه به مدیران آموزش وپرورش برای احقاق حقوق کامل فرهنگیان، خواستار دقت در رعایت انصاف، عدالت و حلال و حرام در مقوله ملی و بودجه ای شد و افزود: مدیران باید با حساب و کتاب دقیق، مشخص و جمع بندی امور مالی و هزینه ای، از هرگونه سوء استفاده و اجحاف به آموزش و پرورش و فرهنگیان پیشگیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال ۹۱ سخت ترین سال از نظر مالی و پشتیبانی برای آموزش و پرورش بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش توانست با تلاش و کوشش مجموعه مدیران و دیگر نیروها، اعتبارات مورد نیاز خود را تامین و دریافت کند.

وی از مجریان و مدیران آموزش و پرورش خواست، در همه امور کاری مانند ساعت فعالیت دقیق باشند و با مفاد بخشنامه های مالی، اداری و اجرایی آشنایی کامل پیدا کنند.

وی تامین حقوق و مطالبات فرهنگیان را از وظایف اصلی مسئولان این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دولت تاکنون هر آن چه مورد نیاز این دستگاه اجرایی بوده است را در حد توان تامین کرده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا با دقت در صرف هزینه ها و صرفه جویی بهینه، ادامه راه را طی کنیم.

وزیر آموزش وپرورش رضایت معلمان و احساس عزت مندی در آنان از نظر مادی و معنوی را بهترین باقیات و صالحات توصیف کرد و گفت: فرهنگیان مانند سدی غیرقابل نفوذ در برابر هجمه های بیگانگان در خلق حماسه سیاسی سال ۹۲ فعالانه حضور خواهند داشت.

حاجی بابایی تصریح کرد: هیچ چیز جز احساس رضایت، خوشحالی و خشنودی فرهنگیان در قبال ارائه تلاش های مسئولان آموزش و پرورش برابری نمی کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که فرهنگیان در هیچ زمان و برهه ای شکسته شوند، از مدیران و مجریان آموزش و پرورش خواست که اجازه ندهند، حق هیچ کس ضایع شود، بنابراین باید بستر لازم برای تغییر در شیوه های جذب و بکارگیری معلمان فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقوله هایی چون معلم حق التدریس، آموزشیار و… باید به تدریج از نظام آموزشی خارج شود، از مسئولان خواست برای تداوم اجرای تحول بنیادین نظام آموزشی در سال تحصیلی آینده، فضای مناسب برای برگزاری آموزش های بهینه ضمن خدمت را فراهم کنند.